Quote from Guest on 28 July 2011, 12:59vad är det för skillnad på GP 4000 & GP 4000s?
Har läst alla trådar om Däck och rek men hittar inget vad som skilljer dem åt?
vad är det för skillnad på GP 4000 & GP 4000s?
Har läst alla trådar om Däck och rek men hittar inget vad som skilljer dem åt?
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 13:09S=Schneller=Snabbare 😉
Tror det är skillnad på gummiblandningen som ger mindre rullmotstånd. Men en kille som heter Håkan C kommer garanterat med rätt fakta och en tillrättavisning inom kort då jag troligen bara spånar
S=Schneller=Snabbare 😉
Tror det är skillnad på gummiblandningen som ger mindre rullmotstånd. Men en kille som heter Håkan C kommer garanterat med rätt fakta och en tillrättavisning inom kort då jag troligen bara spånar
Quote from Rasmus Olsson on 28 July 2011, 13:09S är den k Chiliblandningen som ska vara mer lättrullad och slitstark. Finns dock endast i svart.
Citat från Cykelcity: "Contis speciella Black Chili-blandning ger ännu lägre rullmotstånd, bättre grepp och mer slitstyrka. Annars samma som GP4000 utan S.
S är den k Chiliblandningen som ska vara mer lättrullad och slitstark. Finns dock endast i svart.
Citat från Cykelcity: "Contis speciella Black Chili-blandning ger ännu lägre rullmotstånd, bättre grepp och mer slitstyrka. Annars samma som GP4000 utan S.
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 13:17Ytterligare några tänkbara förklaringar här:
http://forums.roadbikereview.com/showthread.php?t=113152
Ytterligare några tänkbara förklaringar här:
http://forums.roadbikereview.com/showthread.php?t=113152
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 13:58Tack så mkt för svar, då blir det att inhandla ett par nya däck imorgon.
Tackar
Tack så mkt för svar, då blir det att inhandla ett par nya däck imorgon.
Tackar
Quote from Berit Bengtson on 28 July 2011, 15:35Andrew, jag instämmer med dig.
Micke_O:
GP4000s finns from i år i 25mm, de bör du välja istf 23mm.
Åtminstone om du väger >60 - 65kg och de får plats i din ram o gaffel.
Med anpassat lufttryck, du bör ha MAX 6-8 Bar, får du då bara fördelar, bla lägre ru
Andrew, jag instämmer med dig.
Micke_O:
GP4000s finns from i år i 25mm, de bör du välja istf 23mm.
Åtminstone om du väger >60 - 65kg och de får plats i din ram o gaffel.
Med anpassat lufttryck, du bör ha MAX 6-8 Bar, får du då bara fördelar, bla lägre ru
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 20:32Plötsligt händer det 😉
Plötsligt händer det 😉
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 20:47Nähä
Nähä
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 21:06Håkan ville skriva det korrekta, 85 till 90 kg, men hans bristande läsförståelse av engelska ledde honom fel. Jag skulle hänvisa till artikeln, men han drar nog fram den tre eller fyra ggr om året och det är väl dags snart så jag är för lat för att gräva
Håkan ville skriva det korrekta, 85 till 90 kg, men hans bristande läsförståelse av engelska ledde honom fel. Jag skulle hänvisa till artikeln, men han drar nog fram den tre eller fyra ggr om året och det är väl dags snart så jag är för lat för att gräva
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 21:13Det verkar som om låg ekipagevikt är bra på de flesta loppen.
Det verkar som om låg ekipagevikt är bra på de flesta loppen.