Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 22:02Japp. Jag försöker få ned den vikten på billigaste sättet. En cykel som väger 1,5 kg mindre än min kostar fläsk. Så jag satsar på eget (fläsk).
Japp. Jag försöker få ned den vikten på billigaste sättet. En cykel som väger 1,5 kg mindre än min kostar fläsk. Så jag satsar på eget (fläsk).
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 22:18Vad brukar proffsen ha för BMI på ett ungefär?
Vad brukar proffsen ha för BMI på ett ungefär?
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 22:31<<Vad brukar proffsen ha för BMI på ett ungefär?<<
Hur lang er en fisk ??
Du hitter ikke mange proffer over 80 kg
Men høgden fra 157-195.
Hushovd er blant de tyngste: ca 80
<<Vad brukar proffsen ha för BMI på ett ungefär?<<
Hur lang er en fisk ??
Du hitter ikke mange proffer over 80 kg
Men høgden fra 157-195.
Hushovd er blant de tyngste: ca 80
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 08:37Rätt däcktryck (på svenska):
http://msaweb.se/Cykel/cykeln/ber_tryck.htm
Rätt däcktryck (på svenska):
http://msaweb.se/Cykel/cykeln/ber_tryck.htm
Quote from Lars Mörrby on 29 July 2011, 08:44Markku,
är det verkligen vettigt att överskrida maximalt däcktryck som är angivet på däcken?
Jag testade precis ditt verktyg och gissade att jag har 50kg på bakdäcket, vilket nog är lite (jag väger 96kg och cykeln väger ju också en del). Detta gav 8,7 -
Markku,
är det verkligen vettigt att överskrida maximalt däcktryck som är angivet på däcken?
Jag testade precis ditt verktyg och gissade att jag har 50kg på bakdäcket, vilket nog är lite (jag väger 96kg och cykeln väger ju också en del). Detta gav 8,7 -
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 11:53Maxtrycket ska man nog inte överskrida.
Jag läste om att däck har en ganska stor marginal, tills de går sönder, men var den gränsen går, kan man ju inte veta.
Om beräknat däcktryck blir för högt, måste man använda ett bredare däck. (Eller banta! 🙂 )
Maxtrycket ska man nog inte överskrida.
Jag läste om att däck har en ganska stor marginal, tills de går sönder, men var den gränsen går, kan man ju inte veta.
Om beräknat däcktryck blir för högt, måste man använda ett bredare däck. (Eller banta! 🙂 )
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 14:53Såhär i efterhand är jag lite besviken att killen på sportson rekommenderade ett räck och en bredd som gör att jag omöjligt kan pumpa det så hårt som jag borde baserat på tabellen.
Jag är 122kg tung och min cykel väger 9,7kg han visste att jag skulle cyk
Såhär i efterhand är jag lite besviken att killen på sportson rekommenderade ett räck och en bredd som gör att jag omöjligt kan pumpa det så hårt som jag borde baserat på tabellen.
Jag är 122kg tung och min cykel väger 9,7kg han visste att jag skulle cyk
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 15:39Kom du inte runt på V(ingel)R(undan)? Sportson skulle inte vara mitt första val om jag söker information.
Kom du inte runt på V(ingel)R(undan)? Sportson skulle inte vara mitt första val om jag söker information.
Quote from Berit Bengtson on 29 July 2011, 15:44Andreas:
Om du är såpass noggrann att du vill använda dig av fyra värdesiffror bör du väga vikten på varje hjul, med en vanlig badrumsvåg,
och även mäta bredden på däcken (siffrorna på dem är sällan den verkliga bredden).
Andreas:
Om du är såpass noggrann att du vill använda dig av fyra värdesiffror bör du väga vikten på varje hjul, med en vanlig badrumsvåg,
och även mäta bredden på däcken (siffrorna på dem är sällan den verkliga bredden).
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 15:47Joda, jag kom allt runt... men jag har efter det haft problem med punkteringar och uppenbarligen kunde jag fått ett bättre rull om jag haft mer lämpliga däck.
Hur som helst är Sportson det närmaste experter vi har härromkring. Finns bara två "riktiga" cy
Joda, jag kom allt runt... men jag har efter det haft problem med punkteringar och uppenbarligen kunde jag fått ett bättre rull om jag haft mer lämpliga däck.
Hur som helst är Sportson det närmaste experter vi har härromkring. Finns bara två "riktiga" cy