Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 15:49Du har väl inte så långt till Falköping o Racerdepån?
Du har väl inte så långt till Falköping o Racerdepån?
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 15:49Håkan: Hmm, spännande... under rekommenderat maxtryck är dom inte 23 utan 22 milimeter... det blir bara värre. 🙂
Håkan: Hmm, spännande... under rekommenderat maxtryck är dom inte 23 utan 22 milimeter... det blir bara värre. 🙂
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 15:54Andreas:
Det beräknade trycket är för "lagom komfort". Man kan ju ha lägre tryck, men risken ökar ju för genomslag i gropar.Det är inte heller säkert att de procentsiffror du antar, stämmer med verkligheten. Bäst är att du väger dig på cykeln. Kanske är
Andreas:
Det beräknade trycket är för "lagom komfort". Man kan ju ha lägre tryck, men risken ökar ju för genomslag i gropar.
Det är inte heller säkert att de procentsiffror du antar, stämmer med verkligheten. Bäst är att du väger dig på cykeln. Kanske är
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 15:56Racerdepån visste jag inte ens att den fanns, inte helt lokalt men inte omöjligt långt bort heller. Kanske får kika på det...
Racerdepån visste jag inte ens att den fanns, inte helt lokalt men inte omöjligt långt bort heller. Kanske får kika på det...
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 16:01Markku: Jo, det var bara gissade siffror men även för det, i exemplet, mindre belastade framhjulet är vi långt över vad däcket tål. Så som sagt, är besviken på killen i affären som menar att han är kunnig.
Att montera ett bredare däck är inget problem ef
Markku: Jo, det var bara gissade siffror men även för det, i exemplet, mindre belastade framhjulet är vi långt över vad däcket tål. Så som sagt, är besviken på killen i affären som menar att han är kunnig.
Att montera ett bredare däck är inget problem ef
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 20:52Maxtrycket är mer en rekommendation. Det kritiska är främst fälgen. Vid för högt tryck dras fälgsidorna isär kraftigt och det kan leda till fälgkollaps. Jag har råkat ut för det med en sliten fälg (långt under maxtryck, för övrigt). Det var för övrigt det
Maxtrycket är mer en rekommendation. Det kritiska är främst fälgen. Vid för högt tryck dras fälgsidorna isär kraftigt och det kan leda till fälgkollaps. Jag har råkat ut för det med en sliten fälg (långt under maxtryck, för övrigt). Det var för övrigt det
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 20:55Det är bättre att slita på bromsklossarna.
Det är bättre att slita på bromsklossarna.
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 21:16Du kanske ska testa tubhjul Rasmus? Då lär väl inte trycket pressa isär fälgsidorna iaf.
🙂
Du kanske ska testa tubhjul Rasmus? Då lär väl inte trycket pressa isär fälgsidorna iaf.
🙂
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 21:17Då blir det bara tublim på allt.
Då blir det bara tublim på allt.
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 21:45Jag har knäckt ett MTB-däck genom att överskrida maxtryck med närmare 70%. Det är bara ett exempel, men jag kan tänka mig att säkerhetsmarginalen är ungefär i den storleksordningen.
Jag har knäckt ett MTB-däck genom att överskrida maxtryck med närmare 70%. Det är bara ett exempel, men jag kan tänka mig att säkerhetsmarginalen är ungefär i den storleksordningen.