Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRacerdojor och hållbarhet
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har alltid haft uppfattningen att man måste byta racerdojor ofta. Att dom "tar slut" fortare än stabilare skor.

Idag var jag på Runners store iklädd löparkläder (skulle springa med ett gäng som utgår därifrån). Medan jag väntade frågade jag säljarna

(t+)

Älskar mina A4! Vill inte byta ut dem på länge! Sitter som smäck på foten! (L)

Kram,
Jenny

Eller hur! 😀 Jag hade tänkt köpa ett par nya för att kunna springa intervaller på löpbandet i dom i vinter. Dom är så skitiga så jag åker nog ut med huvudet före om jag ställer mig på gymmets band i dom.

Men nu ska dom få bada istället så snart de kalla

Lite tveksam till att säga att det inte är någon dämpning på A4:orna iofs, jag tyckte att de var ganska mjuka i hälen även om jag tyckte om skorna. Däremot var nog min vänstersko lite av ett måndagsexemplar, för den började tappa alla slitytorna i gummi u

Dom sa inte att det inte var någon dämpning alls utan att det inte var någon dämpning att tala om. Allt är ju relativt och vad dom sa mer var att om man klarar av att springa alla sina pass i den typen av skor utan att få problem har man säkerligen inte s

Jo, det håller jag med om, liksom att tramset om att skor ska vara färska och att dämpningen påverkas efter ett år osv är just trams.

Ja och dessutom blir det så trångt i min garderob. Jag gillar att köpa nya skor iofs, men kan inte skiljas från mina gamla. Har alla kvar - även dom jag inte springer i längre av olika skäl. (H) En lättnad då att inte åtminstone behöva köpa nya identiska

Jag har ett par DS Racer som jag köpte för 3 år sedan tror jag, men nu har jag snart slitit hål i sulorna under stortårna så jag måste köpa nya 🙁

Beklagar sorgen Jesper! 🙁

Nu är jag inte världens lättaste löpare, men min lättviktare slits betydligt fortare än de tyngre uppbyggda skorna. Har snabbt slitit ut såväl Adios, Lunarracer och Brooks motsvarighet.

Sörjer ändå inte, för sköna har de varit. Kul att handla nya.

12