Quote from Guest on 1 April 2011, 12:44Jag har bestämt mig nu för att köpa min första racer. Vilken typ av skor bör jag välja, racerskor eller mtb-skor? För- och nackdelar med respektive?
Jag har bestämt mig nu för att köpa min första racer. Vilken typ av skor bör jag välja, racerskor eller mtb-skor? För- och nackdelar med respektive?
Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 12:54Lyssnar man lite på namnen racerskor och mtb-skor och du tänkt att köpa en racer... så säger det sig självt lite 😉
Men seriöst...
Racerskor är hopplösa att gå i då de är helt släta under och klossen ligger utanpå. Förutom det så sliter man på klossen nä
Lyssnar man lite på namnen racerskor och mtb-skor och du tänkt att köpa en racer... så säger det sig självt lite 😉
Men seriöst...
Racerskor är hopplösa att gå i då de är helt släta under och klossen ligger utanpå. Förutom det så sliter man på klossen nä
Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 14:50Ja, min spontana tanke var förstås att skaffa landsvägsskor till min racer och inte mtb-skor, eftersom jag har tänkt köra just landsväg/cykelväg, och inte heller promenera så mycket i skorna. Tänkte bara att det kanske fanns andra argument som jag inte tä
Ja, min spontana tanke var förstås att skaffa landsvägsskor till min racer och inte mtb-skor, eftersom jag har tänkt köra just landsväg/cykelväg, och inte heller promenera så mycket i skorna. Tänkte bara att det kanske fanns andra argument som jag inte tä
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 20:26Skall du som Robert säger bara köra racer köp racerskor och typ Look Keo Pedaler (= bred pedal för komfort på långa turer)
Skall du däremot köra spinning på vintern skall du fundera på MTB (dvs SPD pedaler). Alla gym kör med SPD så då kan du köra med sam
Skall du som Robert säger bara köra racer köp racerskor och typ Look Keo Pedaler (= bred pedal för komfort på långa turer)
Skall du däremot köra spinning på vintern skall du fundera på MTB (dvs SPD pedaler). Alla gym kör med SPD så då kan du köra med sam
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 23:50Jag rekommenderar SPD. Skillnaden mellan de två klosstyperna är minimal när man sitter på cykeln. Och skillnaderna är både till fördel och nackdel för båda typerna, fast på olika områden. När man är av cykeln (få människor kan sätta sig på cykeln inom ett
Jag rekommenderar SPD. Skillnaden mellan de två klosstyperna är minimal när man sitter på cykeln. Och skillnaderna är både till fördel och nackdel för båda typerna, fast på olika områden. När man är av cykeln (få människor kan sätta sig på cykeln inom ett
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 06:09Hela livet slutar med att man dör.
Hela livet slutar med att man dör.
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 07:07Körde SPD i början, men på långa turer fick jag ont under foten, rakt ovanför clipset.
Orsaken borde varit mjuk sula. Med SPD-SL så är det inga bekymmer att trampa runt 3-4 timmar. Så mitt råd är helt enkelt SPD-SL alla dagar i veckan.
Körde SPD i början, men på långa turer fick jag ont under foten, rakt ovanför clipset.
Orsaken borde varit mjuk sula. Med SPD-SL så är det inga bekymmer att trampa runt 3-4 timmar. Så mitt råd är helt enkelt SPD-SL alla dagar i veckan.
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 08:41Det finns inget som hindrar att man köper 2 par skor för olika ändamål.
Det finns inget som hindrar att man köper 2 par skor för olika ändamål.
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 08:42Så säger min dotter också, men då inte med betoning på "2 par skor" utan "flera par skor".
Så säger min dotter också, men då inte med betoning på "2 par skor" utan "flera par skor".
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 09:19Mathias, det beror inte på klossen, utan på skons sula. SPD med mjuk sula eller SPD-SL med mjuk sula ger båda en mjuk upplevelse. Skillnaden är väl främst att det knappast tillverkas skor för SPD-SL med mjuk sula, så det är därifrån vanföreställningen kom
Mathias, det beror inte på klossen, utan på skons sula. SPD med mjuk sula eller SPD-SL med mjuk sula ger båda en mjuk upplevelse. Skillnaden är väl främst att det knappast tillverkas skor för SPD-SL med mjuk sula, så det är därifrån vanföreställningen kom