Quote from Berit Bengtson on 4 April 2011, 13:16Rasmus Olsson skrev:
> Men det beror också lite på vilken SPD-pedal man har.
> Mina A520 (landsvägspedaler för SPD) ger en
> kontaktpunktsbredd på ca 52 mm. Mina M540 har ca 42 m.Det stämmer ju enbart om du dessutom har en sko som ger sådana extra kon
Rasmus Olsson skrev:
> Men det beror också lite på vilken SPD-pedal man har.
> Mina A520 (landsvägspedaler för SPD) ger en
> kontaktpunktsbredd på ca 52 mm. Mina M540 har ca 42 m.
Det stämmer ju enbart om du dessutom har en sko som ger sådana extra kon
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 13:18Tja, jag utgår från vanliga SPD-skor. Jag vet inte vad du räknar med. Om dina skor saknar såna får du väl se över ditt val av skor bättre nästa gång.
Och det låter konstigt att dina SPD-SL skulle vara så mycket bredare än mina. Jag har Ultegra från 2008/
Tja, jag utgår från vanliga SPD-skor. Jag vet inte vad du räknar med. Om dina skor saknar såna får du väl se över ditt val av skor bättre nästa gång.
Och det låter konstigt att dina SPD-SL skulle vara så mycket bredare än mina. Jag har Ultegra från 2008/
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 13:50Det finns bara en egentlig vettig anledning att ha SPD och det är när man kör MTB i skogen och behöver klicka ur och sätta ner foten om man tappar balansen. Då måste man få grepp, undvika skit i klossen och att man inte fördärvar den. Att man ska kunna gå
Det finns bara en egentlig vettig anledning att ha SPD och det är när man kör MTB i skogen och behöver klicka ur och sätta ner foten om man tappar balansen. Då måste man få grepp, undvika skit i klossen och att man inte fördärvar den. Att man ska kunna gå
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 14:01För att man plötsligt vill ge sig ut på hajk?
För att man plötsligt vill ge sig ut på hajk?
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 14:05Skillnaden är, som sagt, minimal. Även när det gäller effekt och annat. Och nackdelarna är förvånansvärt många, så länge man inte har förmånen att påbörja och avsluta varje runda inom några meter från där man tar på/av skorna. Och aldrig stoppar längs väg
Skillnaden är, som sagt, minimal. Även när det gäller effekt och annat. Och nackdelarna är förvånansvärt många, så länge man inte har förmånen att påbörja och avsluta varje runda inom några meter från där man tar på/av skorna. Och aldrig stoppar längs väg
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 14:12Du borde lära dig "stand still" om du måste sätta ned foten vid varje trafikljus.
Hur gör du vid en situation när du måste "Bunny jumpa" upp på trottoaren?
Då kan du betydligt lättare lösa ut dina klossar med SPD än med racerklossar.Att köra med ett ine
Du borde lära dig "stand still" om du måste sätta ned foten vid varje trafikljus.
Hur gör du vid en situation när du måste "Bunny jumpa" upp på trottoaren?
Då kan du betydligt lättare lösa ut dina klossar med SPD än med racerklossar.
Att köra med ett ine
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 14:15Jag cyklar på min cykel, jag gör inte cirkusuppträdanden. För såna aktiviteter kanske räserkloss funkar bättre. Stoppar jag sätter jag ner foten. Hoppar jag över en trottoarkant så lyfter jag framhjulet med armarna och rullar över med bakhjulet. Hur enkel
Jag cyklar på min cykel, jag gör inte cirkusuppträdanden. För såna aktiviteter kanske räserkloss funkar bättre. Stoppar jag sätter jag ner foten. Hoppar jag över en trottoarkant så lyfter jag framhjulet med armarna och rullar över med bakhjulet. Hur enkel
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 14:18Jag vill gärna se dig lösa det när du blir tryckt av en mottrafikant mot trottoarkanten.
Undvik att cykla i stan med den tankegången.
Jag vill gärna se dig lösa det när du blir tryckt av en mottrafikant mot trottoarkanten.
Undvik att cykla i stan med den tankegången.
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 16:41Jag cyklar i första hand på ett sånt sätt att jag inte riskerar att råka ut för nåt sånt, och det har inte heller hänt mig nån gång. Men när nån bil råkat komma för nära i sidled så är det jätteenkelt att bromsa sig ur det, och det har jag gjort flera gån
Jag cyklar i första hand på ett sånt sätt att jag inte riskerar att råka ut för nåt sånt, och det har inte heller hänt mig nån gång. Men när nån bil råkat komma för nära i sidled så är det jätteenkelt att bromsa sig ur det, och det har jag gjort flera gån
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 17:09Så bra att du löser det enkelt och smidigt med en inbromsning. Tråkigt om mottrafikanten har ett längre fordon än en Fiat 500.
Så bra att du löser det enkelt och smidigt med en inbromsning. Tråkigt om mottrafikanten har ett längre fordon än en Fiat 500.