Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRacerskor eller mtb-skor?
You need to log in to create posts and topics.

Lyckades rycka loss skorna från pedalerna två gånger förra veckan på spinningen.

Det var med spd, å vi körde styrkeintervaller. Det gick bra, men hade det varit ute på riktigt, hade jag nog slagit runt och slagit i skallen,

Bruse, de är ställbara. Mina LVG är betydligt lösare än de på MTB...

Hur ofta har du med dig insexnycklar på spinningen?

Spinnar inte... på gott o ont. Men det borde väl finnas i salen?

Finns en anledning till varför de på velodromerna har både klotsar och remmar.

Racerskor...punktslut!! Sedan på vinter skruvar du av klossarna och skruva på SPD klossar till spinning, de allra flesta LVskor har också hål till SPD. Så enkelt... end of diskussion

Håkan, min kommentar om tävling och spurt gällde de olika fasthållningsförmågorna hos klossarna. Även en aldrig så hårt spänd SPD-pedal kommer inte att hålla fast klossen lika hårt som en löst spänd SPD-SL. Därför finns det en fördel för SPD-SL just vid t

Bara för att du inte är kapabel(?) att märka ngn skillnad mellan pedaler pga klossstorlek, och då ffa bredden på deras anläggningsyta, betyder inte att de som gör det inbillar sig.

Din erfarenhet är endast ett, unikt, exempel som det inte går att dra gen

Jag utgår inte från mig själv, utan jag har tittat på hur stor (eller snarare liten) skillnaden är i praktiken mellan avlastningspunkternas placeringar och hur mycket det går att böja på en sula vid normal användning. Utifrån det är det enkelt att dra slu

Når en kjøper racersykkel, så kjøper man racersko til den. Alt annet er dumt.
Sålen på rasersko er altid stivere en MTB sko, som også er beregnet til å løpe i terrenget med, derfor er sålen litt mykere.
Og selfølgelig kan en gå litt med racersko. Alle so