Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 17:15Duger 12 meter buss som exempel? För ett möte med en sån har jag också bromsat mig ur.
Men vad spelar det för roll egentligen. Om du vill leka cirkusartist, den clown du är, så får du gärna göra det. Jag cyklar hellre.
Duger 12 meter buss som exempel? För ett möte med en sån har jag också bromsat mig ur.
Men vad spelar det för roll egentligen. Om du vill leka cirkusartist, den clown du är, så får du gärna göra det. Jag cyklar hellre.
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 17:17Gör du?
Gör du?
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 17:22Att spd-skor är bättre att gå i och att det (faktiskt) är en poäng som man trots allt ska ta under övervägande köper jag. Också att det är spd är det som sitter på spinningcyklar om man inte har resurserna till flera skor (bara jag som tycker att cykelsko
Att spd-skor är bättre att gå i och att det (faktiskt) är en poäng som man trots allt ska ta under övervägande köper jag. Också att det är spd är det som sitter på spinningcyklar om man inte har resurserna till flera skor (bara jag som tycker att cykelsko
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 17:26När jag är ute med mina klubbkamrater på rundor är det påfallande tydligt att det, för majoriteten, tar längre tid att klicka i och ur pedaler med räserkloss. Det är också min egen erfarenhet. Har man aldrig använt nåt annat kanske man inte ens vet om hur
När jag är ute med mina klubbkamrater på rundor är det påfallande tydligt att det, för majoriteten, tar längre tid att klicka i och ur pedaler med räserkloss. Det är också min egen erfarenhet. Har man aldrig använt nåt annat kanske man inte ens vet om hur
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 17:31Efter lite klämmande och brytande på mina cykelskor så har jag svårt att tro att anläggningsytan under spelar någon roll så länge pedalen orkar hålla emot själva vinklandet i sidled, det blir ju högre belastning ju smalare anläggningsytan är men att det s
Efter lite klämmande och brytande på mina cykelskor så har jag svårt att tro att anläggningsytan under spelar någon roll så länge pedalen orkar hålla emot själva vinklandet i sidled, det blir ju högre belastning ju smalare anläggningsytan är men att det s
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 17:34Har man aldrig använt något annat än SPD så vet man inte hur bra racerpedaler är när man kör racer.
Det bästa är säkert att köra med Plattisar så man snabbt kan sätta ned foten om man måste stanna.Det finns skäl till att så få kör racer med SPD.
Har man aldrig använt något annat än SPD så vet man inte hur bra racerpedaler är när man kör racer.
Det bästa är säkert att köra med Plattisar så man snabbt kan sätta ned foten om man måste stanna.
Det finns skäl till att så få kör racer med SPD.
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 17:40Ok, lite mer seriöst. Man vrider ut hälen, så är man loss. Sedan kan det vara så att en del har onödigt hård inställning på sina pedaler, jag har tex lossat på mina.
Enda gången jag har haft problem med att få loss foten var när klossen delvis hade lossn
Ok, lite mer seriöst. Man vrider ut hälen, så är man loss. Sedan kan det vara så att en del har onödigt hård inställning på sina pedaler, jag har tex lossat på mina.
Enda gången jag har haft problem med att få loss foten var när klossen delvis hade lossn
Quote from Berit Bengtson on 4 April 2011, 18:31Rasmus Olsson skrev:
> jag utgår från vanliga SPD-skor. Jag vet inte vad du räknar med.Nu har jag kollat, och mätt, med tre olika SPD-skor och tre olika SPD-pedaler
PD-A530
BILD:http://www.cyclecomponents.com/images/artiklar/SHPDA530.jpgPD-A520
BILD
Rasmus Olsson skrev:
> jag utgår från vanliga SPD-skor. Jag vet inte vad du räknar med.
Nu har jag kollat, och mätt, med tre olika SPD-skor och tre olika SPD-pedaler
PD-A530
BILD:http://www.cyclecomponents.com/images/artiklar/SHPDA530.jpg
PD-A520
BILD
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 19:01Nu har jag köpt två par nya lookpedaler. För att jag kan. 😀
Nu har jag köpt två par nya lookpedaler. För att jag kan. 😀
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 06:44Jag kör med kombipedaler med spd på ena sidan på vinter/jobbhybriden. Och klossar på racern. Enda skillnaden som jag märkt är att det kan trycka lite mer centrerat under spd fästet på mina mtb skor. Racer skorna känns styvare. Men det har nog med sulans s
Jag kör med kombipedaler med spd på ena sidan på vinter/jobbhybriden. Och klossar på racern. Enda skillnaden som jag märkt är att det kan trycka lite mer centrerat under spd fästet på mina mtb skor. Racer skorna känns styvare. Men det har nog med sulans s