Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRacerskor eller mtb-skor?
You need to log in to create posts and topics.

efter att ha läst detta blir jag grymt sugen på att prova på racerskor med racerklossar...
Jag är en som inte har provat raceskor alls utan när jag köpte race förra året inför vättern körde jag vidare med mina SPD skor men satte på de stabilare shimano P

Håkan, det är de gula jag har. Fötterna kan röra sig maximalt ett par grader i varje riktning och sitter stenhårt (ja, bindningen är inställd på lösaste möjliga spänning). Med SPD kan jag vinkla foten kraftigt utan problem. Så mycket att hälarna tar i ked

Vi har nog alla förstått för flera inlägg sedan att för dina behov är SPD bäst i alla lägen. Det vore skönt om du kunde sluta generalisera dina högst personliga behov som allenarådande för den stora allmänheten och dessutom hänvisa till att det är ett stö

Ja, men du bekräftar ju där precis det jag försökt få fram genom dussinet inlägg. Att olika behov kräver olika lösningar. Jag har själv SPD-SL på räsern sen ett år tillbaks, men ångrar delvis det valet. Det är givet vid tävlingar och tävlingslik träning,

Jag kör med SPD på racer x2, hybrid o MTB. Vet att det inte är optimalt men funkar helt OK, framförallt när man inte testat annat.
I present till mig själv ska jag köpa nya skor och Speedplay. Inte för att det är bäst, utan för att det är snyggast och mån

Snart begynner Touren (TDF). Noen som gidder telle MTB sko med terengpedaler.

Oppgaven blir lett.

Kör inte alla med MTBskor som är förklädda till racerskor? Det är den bästa lösningen när de ska gå till teambussen och under dopingtesterna. Toagolvet kan vara halt av allt som ligger där.

Rasmus:
Ytterligare en gång försöker du alltså komma med generella slutsatser utifrån ett enstaka, kanske tom unikt, exempel.
Varför då?
Varför inte speca ditt unika exempel som det unika exempel det är?
I det här fallet alltså: Vilka skor, vilka pedalre

Håkan, när du börjar formulera dig tydligare och skriva mer begripligt kan jag svara på dina frågor. Nu hänvisar du till saker utan att förklara vad du hänvisar till.

Sen drar jag inte slutsatser från unika exempel, utan från rena fakta som vem som helst

Bindningen?
Nog för att LOOK gör skidbindningar men ordvalet verkar lite hemmasnickrat i cykelmiljö.