Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag fick en varning under tisdagens backpass om att etappdatabasen snart är full. Måste alltså börja radera för att få plats med 22 km-etapper på lördag.

Hur gör jag?

Tacksam för svar!

Vilken klocka?

Oj!! Förlåt! (H)

En Garmin Forerunner 305.

När du fört över dina gamla data till pcn så:
Tryck på modeknappen för att nå huvudmenyn: välj history >sport>delete. Välj sedan vad du ska spara eller ta bort

Manualen finns här:
http://www8.garmin.com/support/userManual.jsp?market=67&subcatery=68&produ

Så långt är jag med.

Undrar dock: om jag väljer t ex "Behåll 3 månader" (har svenska som språk i klockan), betyder det att de tre senaste månaderna sparas? Raderas passen bakifrån?

För, ska jag vara ärlig har jag slarvat med att föra över passen till TC

Systemet tar bort de älsta filerna om du t.ex. väljer "behåll 1 månad" så får du upp en dialogruta som frågar "vill du ta bort varv äldre en 1 månad ja/nej...
Edit: Själv kör jag med en edge 705, så jag är inte tvärsäker på hur din klocka reagerar i detal

Den reagerar inte alls, kan jag säga. Gjorde exakt som Du sa, och som stod i manualen, men har ff alla passen kvar sen jag fick klockan...

Tack iaf för att Du tog Dig tiden. 🙂

Kanske nån som äger en 305:a kan tala om för mig vad jag gör för fel??

Prova starta om klockan för att se om den trots allt tagit bort filerna, du kan också kopppla in den på din pc och kolla i garminmappen i fall filerna ligger kvar. Gör dom det så kan du ju radera filerna direkt i mappen.
Lycka till!

Jag raderade allt häromdagen i min 305a, funka bra. Historik/löpning/ta bort/ta bort allt...

OK, jag fick tummen ur och la över allt till TC:n och raderade allt i klockan. Så nu ska väl Stockholm HM få plats.

Tack för Ert engagemang killar. 🙂

12