Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Det där med att behålla och bara radera en del har aldrig fungerat med min 305:a Måste radera allt.

Kan vara en bugg i programvaran "firmware", gud vet att bugg borde vara garmins mellannamn.. prova att uppgradera här: http://www8.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp

Det är också skillnad på "pass" och "etapp". På ett enda pass kan man ha en väldig massa etapper/mellantider. En tidigare bugg (tror jag) var att när pass raderades så tömdes inte associerade mellantider automatiskt.

Senaste OS i klockan?

305:an raderar väl själv när minnet blir fullt? Min har kvar alla summeringar som man kan nå under "historik" (max- och medelfart, -puls sträckor och kalorier men de mer datakrävande graferna (TCX-filerna?) finns inte kvar mer än från kanske senaste månad

Klockan raderar detaljerna automatiskt men också summeringarna under historiken kan fylla minnet. Det gör att klockan ideligen berättar att minnet är fullt vilket är riktigt irriterande när man är ute och tränar.

Jag fick heller aldrig min Forerunner 305

OK, jag fattar!

Det verkar finnas flera sätt att radera, jag använder ett annat: Jag raderar ibland enstaka pass (sammanfattningar OCH detaljfilen) genom att i historiken gå in på just det aktuella passet och där välja "visa etapper?" längst ner i displa

Jag blir lite nyfiken på vad ni har för inställningar. Jag har haft min 305:a sen augusti 2007 och har aldrig fått "minnet fullt" varning. De äldsta passen faller successivt bort ur klockan bara. Nu kör jag sällan med autolap eller motsvarande funktioner

Jag fick min i julklapp 2007 och har bl a etappinställning, dvs mellantid varje km. Klockan varnade för just etappdatabasen. Att den snart var full. Inte att hela klockan var full med mil.

Tyade dock inte att radera varje enskild km-etapp - de var mååång

Det står i manualen för 305an att minnet klarar cirka 1000 pass.
Har man autolap så räknas varje "lap" som ett pass, vad gäller minnet.

12