Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonRaka benen
You need to log in to create posts and topics.

På mitt första cykelpass med rakade ben så ökade jag mitt rullsnitt med nästan 2km/h. (true story) 🙂

Whaaaaat? :)) Det avgjorde saken för mig! 🙂 Har letat efter vad det är som gör att jag inte utvecklas i den takt jag vill! hehe

Eventuellt var det kanske inte enbart rakningen som utgjorde fartökningen, men, men.
Känner man sig snabb så blir man lite snabbare. Eller? 😉

då får du göra en vetenskapligt test att raka av allt hår på kroppen och se om du blir ytterligare 2km/h snabbare 😉

Får kanske börja med skägget då...
Magnus Bäckstedt sade att en tempohjälm gjorde ca: 20-30w jämfört mot en vanlig hjälm och i så fall borde sannerligen avsaknaden av päls på mina ben generera några watt tycker jag.
Ska testa tempohjälmen i helgen... 😉

Jag tycker känslan i vattnet med rakade ben är oslagbart. Även när det regnar på cykeln käns det riktigt skönt.

Annars har jag nog mest det för att jag tycker det är riktigt snyggt, sjukt fåfäng! Man vill inte se ut som chewbacca med tighs på racern..

Det är också ett korrekt argument.

Prov att raka, det växer ju ändå ut igen om man skulle ångra sig. Gör det inför en tävling, det är ju då man vill känna sig snabb.

Eftersom ingen verkar vilja ställa den dumma frågan så gör jag det: varför känns det kallare med håriga ben i kyligt, regnigt väder?

Det kalla regnvattnet hålls kvar längre tid av håret.