Quote from Guest on 1 November 2009, 10:38Hej, är nyreggad. Började löpträna i år. Är 35 år. Gör milen idag på 60 min på rejält kuperad slinga.
Tränar löpning ca tre ggr i veckan och kombinerar med styrka ca 2-3 ggr i veckan.
Om jag gör en målmedveten träningsinsats på löpningen, är det då re
Hej, är nyreggad. Började löpträna i år. Är 35 år. Gör milen idag på 60 min på rejält kuperad slinga.
Tränar löpning ca tre ggr i veckan och kombinerar med styrka ca 2-3 ggr i veckan.
Om jag gör en målmedveten träningsinsats på löpningen, är det då re
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 10:48När i år började du löpträna 3ggr/vecka? Började du för två veckor sedan är det ganska svårt att gissa utvecklingstakten. Är ganska individuellt. Har du däremot hållit på med löpträning 3ggr/vecka sen mars skulle jag säga att det inte blir några 39:59 ino
När i år började du löpträna 3ggr/vecka? Började du för två veckor sedan är det ganska svårt att gissa utvecklingstakten. Är ganska individuellt. Har du däremot hållit på med löpträning 3ggr/vecka sen mars skulle jag säga att det inte blir några 39:59 ino
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 11:20Har ett par tre överskottskilon. Tre gånger i veckan mer disciplinerat började jag med nu i höstas. Tidigare var jag ute och sprang kortare rundor (4-5 km) och under sensommaren ökat till 7,5-10 km x 3. Numera, sedan två veckor tillbaka, nån mil i veckan
Har ett par tre överskottskilon. Tre gånger i veckan mer disciplinerat började jag med nu i höstas. Tidigare var jag ute och sprang kortare rundor (4-5 km) och under sensommaren ökat till 7,5-10 km x 3. Numera, sedan två veckor tillbaka, nån mil i veckan
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 11:32Ok, ganska nystartad i alla fall, dvs svårt att gissa som sagt. Jag skulle säga att det är "möjligt" att gå ner till 48min nästa år, 43min om två år och 39min om 3år, men då har du lyckats bra. Det mest sannolika skulle jag nog säga att du inte når så lån
Ok, ganska nystartad i alla fall, dvs svårt att gissa som sagt. Jag skulle säga att det är "möjligt" att gå ner till 48min nästa år, 43min om två år och 39min om 3år, men då har du lyckats bra. Det mest sannolika skulle jag nog säga att du inte når så lån
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 11:46Jag tror att du lätt kan kapa 10 min år 1. Jag har ingen ordentlig "första miltid" men när jag började jogga/löpa för ca ett år sedan så orkade jag inte en hel mil. I somras gjorde jag milen under 40.
Tappat allt igen i sommar pga allergi och lättja men
Jag tror att du lätt kan kapa 10 min år 1. Jag har ingen ordentlig "första miltid" men när jag började jogga/löpa för ca ett år sedan så orkade jag inte en hel mil. I somras gjorde jag milen under 40.
Tappat allt igen i sommar pga allergi och lättja men
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 13:14Markus, skönt att höra att det inte är helt kört. Vet att sub 40 är mycket bra med tanke på min nuvarande status. Men det ska kunna gå!
Olof, underbart att du lyckades med den bedriften! Men du verkar ju å andra sidan ha viss löparbakgrund. Skulle jag gö
Markus, skönt att höra att det inte är helt kört. Vet att sub 40 är mycket bra med tanke på min nuvarande status. Men det ska kunna gå!
Olof, underbart att du lyckades med den bedriften! Men du verkar ju å andra sidan ha viss löparbakgrund. Skulle jag gö
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 14:34Olof, inser du inte att din tidigare löparbakgrund (37:30 på milen för ~15 år sedan) underlättade ganska mycket för dig när du återupptog löpningen igen?
Olof, inser du inte att din tidigare löparbakgrund (37:30 på milen för ~15 år sedan) underlättade ganska mycket för dig när du återupptog löpningen igen?
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 14:47Säkert inte omöjligt. Jag började springa lite mer frekvent för 2-3 år sedan och har förbättrat mig med en kvart om året på halvmaran (från 2:11 till strax över 1:40) även om jag tycker att min träning i mycket kännetecknas av dålig disciplin, lättja och
Säkert inte omöjligt. Jag började springa lite mer frekvent för 2-3 år sedan och har förbättrat mig med en kvart om året på halvmaran (från 2:11 till strax över 1:40) även om jag tycker att min träning i mycket kännetecknas av dålig disciplin, lättja och
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 15:41Omöjligt att svara på skulle jag vilja säga.
Sub 40 har vissa i kroppen och gör det snudd på sina första försök medan andra aldrig lyckas nå dit...
Omöjligt att svara på skulle jag vilja säga.
Sub 40 har vissa i kroppen och gör det snudd på sina första försök medan andra aldrig lyckas nå dit...
Quote from Funbeat user on 2 November 2009, 05:40Även löpning beror till stor del på genetiska förutsättningar. Saker som om du har snabba muskelfibrer, vilken slagvolym ditt hjärta har från början med mera spelar in. Det har ju sagts innan i denna tråd att vissa aldrig kommer ner till sub 40 trots hår
Även löpning beror till stor del på genetiska förutsättningar. Saker som om du har snabba muskelfibrer, vilken slagvolym ditt hjärta har från början med mera spelar in. Det har ju sagts innan i denna tråd att vissa aldrig kommer ner till sub 40 trots hår