Quote from Guest on 31 August 2010, 20:49Funderar lite kring vad jag ska satsa på för sluttid på Tjejmilen.
Idag klarar jag 5km kuperat på 27min och 10km kuperat på 60min
Tror ni att 57 minuter kan vara rimligt? Och hur ska man lägga upp loppet, ska man försöka hålla jämnt tempo?
Funderar lite kring vad jag ska satsa på för sluttid på Tjejmilen.
Idag klarar jag 5km kuperat på 27min och 10km kuperat på 60min
Tror ni att 57 minuter kan vara rimligt? Och hur ska man lägga upp loppet, ska man försöka hålla jämnt tempo?
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 20:59Ja, jämnt tempo är en bra grundregel.
Ja, jämnt tempo är en bra grundregel.
Quote from Funbeat user on 31 August 2010, 21:03Jag tror du klarar det på 55 minuter. Satsa du på 5:30-tempo redan från början!
Jag tror du klarar det på 55 minuter. Satsa du på 5:30-tempo redan från början!
Quote from Susan Hartley on 31 August 2010, 21:17Jag tror som Magnus. 🙂
Jag tror som Magnus. 🙂
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 08:51Det är klart du gör, tugga på i 5:30 och öka sista km till 5 minuters tempo, vips så är du i mål på 54:30. ta rygg på någon som ligger i det tempo som du vill så slipper du dra! Man måste ju ta hjälp av de andra på banan.
Kämpa på så vill vi se resultate
Det är klart du gör, tugga på i 5:30 och öka sista km till 5 minuters tempo, vips så är du i mål på 54:30. ta rygg på någon som ligger i det tempo som du vill så slipper du dra! Man måste ju ta hjälp av de andra på banan.
Kämpa på så vill vi se resultate
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 09:52Nu känner jag mig lite peppad, få se hur det går, ska meddela resultatet efteråt!
Undrar om man verkligen kommer att kunna köra som man vill i början pga av alla människor, kommer att starta i startgrupp 2.
Nu känner jag mig lite peppad, få se hur det går, ska meddela resultatet efteråt!
Undrar om man verkligen kommer att kunna köra som man vill i början pga av alla människor, kommer att starta i startgrupp 2.
Quote from Susan Hartley on 1 September 2010, 10:01Var på plats i tid i din "gruppfålla" så ska det inte vara några problem att få en vettig plats. De flesta kommer att rusa iväg från starten. Följer du bara med flödet av folk så kommer de första kilometrarna att bli en enkel resa, men ha i bakhuvudet att
Var på plats i tid i din "gruppfålla" så ska det inte vara några problem att få en vettig plats. De flesta kommer att rusa iväg från starten. Följer du bara med flödet av folk så kommer de första kilometrarna att bli en enkel resa, men ha i bakhuvudet att
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 10:25Tack! Är dock lite tveksam till att orka hålla 530 tempo i en mil, klarade ju 5:24 tempo i 5 km... kuperat förvisso men ändå.. : )
Tack! Är dock lite tveksam till att orka hålla 530 tempo i en mil, klarade ju 5:24 tempo i 5 km... kuperat förvisso men ändå.. : )
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 10:28Jag har väldigt svårt att inte ryckas med i för högt tempo i början och försöker varje gång intala mig att nu skall jag köra i mitt eget denna gången. Men det är väl en fokusgrej kanske.
Jag har väldigt svårt att inte ryckas med i för högt tempo i början och försöker varje gång intala mig att nu skall jag köra i mitt eget denna gången. Men det är väl en fokusgrej kanske.
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 17:42Nu har jag kutat, 56.36. Är nöjd med det, siktade på 57.
Nu är nästa utmaning 55min på Hässelbyloppet om 6 veckor...
Nu har jag kutat, 56.36. Är nöjd med det, siktade på 57.
Nu är nästa utmaning 55min på Hässelbyloppet om 6 veckor...