Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningReebok Easytone
You need to log in to create posts and topics.

Är det nån som provat dessa skor?
Ger de bättre effekt?

Ser rumpan ut som tjejernas i reklamen till slut? 😉

Alltså, åh, jag hade en lång utläggning om det här i helgen, blev alldeles uppeldad och irriterad då 😉

"Upp till 11% effektivare träning på baksida lår och vader
Upp till 28% effektivare träning för rumpan"

Men det är alltså upp till 28% effektivare än

Känns väldigt väldigt tveksamt.

"Var kommer då siffrorna 28 % resp. 11 % ifrån?

Enligt en artikel i New York Times så handlar det om en studie som inkluderade endast 5 stycken försökspersoner. Studien var givetvis också sponsrad av Reebok själva och den

Det finns däremot en oberoende undersökning som visat att skor av den där typen är en bluff, mer eller mindre. Ska se om jag orkar leta fram den. Den enda effekten som ed kunde påvisa var att de stabiliserande musklerna i eunderbenen får jobba lite mer me

Jag har dem! Min rumpa ser ut som innan, asså inte som de i reklamen, men det hade jag inte väntat mig heller.
Men de är grymt sköna att gå i, har dem på mina promenader. Som sakt det ökar stabiliseringen i mina underben, vilket jag behöver.

Jag är mest imponerad av mängden tjejrumpor man kan ha med i en skoreklam! Starkt jobbat, om de inte blir fällda för den, så har de verkligen flyttat fram gränserna för exponering av rumpor.

Jag kan nog förstå att reklamen är en bluff. Det krävs ju så mycket mer för att få en sån rumpa...

Men frågan är om skorna kan vara bra till andra saker.
Jag har stukat fotlederna x antal gånger och ledbanden i båda fötterna är väldigt uttänjda. Kan skor

28% effektivare än promenad?

Effektivare för mig är att utföra ett visst arbete med mindre energiåtgång men det kan de väl inte mena.

Troligen menar de att det är 28% jobbigare för musklerna att gå i de skorna än i vanliga och det låter också helt orim

Hahaha!

Slalompjäxan:
Sko med extremt bra stöd för underbenet. Lår- och höftmuskulatur aktiveras och stärks flera gånger mer än vid en vanlig promenad. Det är också bevisat att antalet fot- och tåfrakturer minskar drastiskt jämfört med vanliga skor.

At

LOLar åt Tords säljpitch för slalompjäxor 🙂