Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12 km backbana är det, följer inte stigar hela tiden, men den är från 2009 så det kan ju ha blivit nya. Start/Mål vid JOK klubbstuga går öster ut viker av söderut vid staket upp på granskogs berget följer stigen raktöver ner på andra sidan upp västerut på

Tack Börje, mycket infromation där.

Skriv gärna igen sen om du ger dig ut och provar på den.

12km backar blir en härlig utmaning för mig sen. Vart ligger JOK-klubbstugan? Är det något av husen vid översjön?

Klubbstugan heter granskog. Skyltat från ga enköpingsvägen. Om du menade husen som står på rad längs grusvägen söder om översjön, så är det på andra sidan hagen från dom sett.

Reflexbana Granskog 12,3 km backe
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=1169179
Ny rekordtid, Löpning - Kuperat, 2 h 41 min, 16,91 km, Tempo: 09:32 min/km
borde gå att slå, om man joggar lite oftare ett tag springer annars milen i ca 5 min temp

Är det någon som vet om det finns någon reflexbana på Värmdö ?
Har sett några reflexer men inte fått ihop några längre sträckor.

Börje: fint med beskrivning och karta, stort tack.

Ikväll blir det att springa den själv. Förhoppningsvis hela.

Det blev inte hela, för jag halkade och ramlade. Otäckt sår på knät.

Men det hann i alla fall bli en film.

Livsfarligt det där, blir till att använda både rejäla dubbade skor, knäskydd samt hjälm.

Någon som vill jogga ett varv I DAG med pannlampa, tänker sticka vid typ 19, kan passera jakobsbergsstation om någon vill det, det tar väl med lätt uppvärmnings tempo en 10 minuter kvart till Tånglöt, sedan sjunker farten men det är inte lätt längre.

Det hade varit kul att testa men jag ska bort på middag och i morgon är det dags för Hässelbyloppet. Skriv gärna hur banan var och ha det så kul!