Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonRegelfråga - att ta emot hjälp
You need to log in to create posts and topics.

Hmm Bir, utveckla gärna vad du menar med "inte lika mycket värda"... Prispengarmässigt är det ju helt sant att 22:a placering inte är lika mycket värt som pallplats, människovärdemässigt är alla naturligtvis lika mycket värda.

Det är väl fritt att lämna in protest och betala för det? Det är samma avgift oavsett placering.

Jag drar slutsatsen att regeln är tillämplig i den situation jag exemplifierade och om det händer mig betalar jag 100 kr och låter domaren avgöra om jag ska diskas eller inte.

Jag är lite osäker på om det är jag som är trångsynt i så fall.

Det är väl uppenbart att det spelar ganska mycket större roll för plats 1-4 i de flesta sammanhang. I en del andra sammanhang kan det spela roll lite längre ner i listorna när det handlar om

Varför skulle du protestera mot dig själv?

Protest mot diskning (regel 10.3) kanske? Jag ångrar att jag ställde frågan. Alla medtriathleter jag mött tidigare har alltid varit hjälpsamma och jag har alltid försökt göra det bästa för de som varit mindre erfarna som jag mött. Varför raljera?

Du har nog fått så bra svar du kan få av Sanna. I slutändan så görs ju en bedömning från fall till fall om det skulle inträffa. Jag har aldrig hört talas om någon som drabbats av kramp, fått sjukvårdshjälp och blivit diskad.

Det har väl svarats, Men några kommentarer.

Regler gäller ju vem som helst oavsett standard, det är väl hela poängen med ett regelverk. I Kalmar tex så diskar tävlingsledningen regelbrytare helt utan att tänka på om det är ledaren eller sisteman.

Så al

Ety vissa människor finner ett högt nöje i att raljera. Det är internets baksida.

@Anders: det är mer regel än undantag att du får funkishjälp på t ex Ironmantävlingar. Men de har andra regler än ITU. I Sverige tillämpar vi till största del ITU:s regler på våra tävlingar.

Men även här så är det tolkningsfråga. Jag minns t ex för många