Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 14:25@Carl, inte bara internets baksida. Ärlig och rak kommunikation behövs lite här och var i livet !
@Carl, inte bara internets baksida. Ärlig och rak kommunikation behövs lite här och var i livet !
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 14:49Lättkränkta människor bör inte vara på internet.
Lättkränkta människor bör inte vara på internet.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 14:54Lättdränkta människor bör inte surfa.
Lättdränkta människor bör inte surfa.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 15:21Vad är den mätbara slutgiltiga skillnaden mellan DNF och DSC som gör att den ena är bättre/att föredra än den andre?
Vad är den mätbara slutgiltiga skillnaden mellan DNF och DSC som gör att den ena är bättre/att föredra än den andre?
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 15:35Did Not Finish kan vara t ex skada
Diskvalificerad kan vara drafting t ex vilket är fuskEller har jag missförstått?
Did Not Finish kan vara t ex skada
Diskvalificerad kan vara drafting t ex vilket är fusk
Eller har jag missförstått?
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 15:36Måste det vara mätbart?
Jag är mycket hellre en förlorare (DNF) än en fuskare (DSC).
Måste det vara mätbart?
Jag är mycket hellre en förlorare (DNF) än en fuskare (DSC).
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 15:43Vem avgör nivån på "lättkränkt"
Naturligtvis avgör man själv när/hur/varför man eventuellt känner sig kränkt. Och väljer därefter om man vill vara med på Fb/Internet/lr lr. Det vi mindre lättkränkta kan fundera över är hur vi uttrycker oss. Det är ju all
Vem avgör nivån på "lättkränkt"
Naturligtvis avgör man själv när/hur/varför man eventuellt känner sig kränkt. Och väljer därefter om man vill vara med på Fb/Internet/lr lr. Det vi mindre lättkränkta kan fundera över är hur vi uttrycker oss. Det är ju all
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 15:53Personligen tycker jag nog inte att dsc är ekvivalent med fusk. För mig krävs uppsåt också.
Och ja, alla bestämmer själva om de anser sig kränkta, men kan inte kräva att andra ska dela den uppfattningen. Men jag håller med om att det i allmänhet är onödi
Personligen tycker jag nog inte att dsc är ekvivalent med fusk. För mig krävs uppsåt också.
Och ja, alla bestämmer själva om de anser sig kränkta, men kan inte kräva att andra ska dela den uppfattningen. Men jag håller med om att det i allmänhet är onödi
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 16:24Jonas, du menar då alltså att det rent emotionellt känns bättre med ett DNF då.
Ett resultat som är svårt att mäta utifrån 🙂DNF kan ju uppfattas av vissa som att man är en tunnis som var tvungen att bryta(?).
Fusk kan ju även vara en "uppfattning oc
Jonas, du menar då alltså att det rent emotionellt känns bättre med ett DNF då.
Ett resultat som är svårt att mäta utifrån 🙂
DNF kan ju uppfattas av vissa som att man är en tunnis som var tvungen att bryta(?).
Fusk kan ju även vara en "uppfattning oc
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 16:26Man kan faktiskt ha gått i mål på en dsq men inte en dnf.
I övrigt sammanfattar Susanna det väldigt bra...
Man kan faktiskt ha gått i mål på en dsq men inte en dnf.
I övrigt sammanfattar Susanna det väldigt bra...