Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det har inte med att inte någon tränar rygg och underarmar samtidigt att göra, det har med att upplägget med träningsformer att göra.

Vi har diskuterat behovet av en omstrukturering av träningstyperna i flera trådar och det som jag tycker verkar smartas

Om man lägger in det var och för sig, det är väll då det blir rörigt?

Jag gör inte det. När jag styrketränar reggar jag styrketräning, inget mer. Sen skriver jag i texten vad jag tränade för kroppsdelar. Undantaget är bålstyrka.

Fast, om man ska ha en egen "rullist" för varje sammansatt pass inom styrketräning, hade du ju behövt tusentals varianter i rullisten.
Det är ju uppenbart att det inte funkar.

Lösningen är att antingen regga underarmar, sedan rygg. Eller så väljer du sty

Jag har inte riktigt förstått vad problemet är?

Jag vill gärna se hur mycket jag har tränat alla olika pass jag har i mina olika träningsscheman. Registrerar jag rygg för sig och underarmar för sig registreras det som 2 olika. Blir rörigare att hålla reda på vilket pass jag har kört mest osv isåfall. J

Anders jag har dyslexi och jag har inga problem att läsa det som står i rullistan 😉

Skönt att höra

Jag stöder tanken på få huvudkategorier och sedan underkategorier. Om de senare ska vara användardefinierade eller standardiserade har jag ingen speciell synpunkt på. Men jag vill kunna se t.ex. hur mycket löpning jag tränat totalt oavsett vilken typ av l

Jag gillar idén med en hierarki. Första nivån; Löpning, Jogging, Promenad, Styrketräning m.m. ersätter den nuvarande och är obligatorisk precis som nu. Den andra nivån är frivillig och används för att klassificera träningen för de som är intresserade av d