Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRegnjacka
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har sökt lite på forumet efter information om regnjackor (givetvis för löpning), men de jag hittar här är alla så dyra, så jag tänkte mig på en annan vinkel...
Jag har kollat runt på nätet och hittat två stycken till rätt så bra pris, så jag skulle vi

Jag använder alltid min vanliga löparjacka året runt (ofodrad tunn Asics), springer visserligen inte rundor över 90 minuter. Regnet kyler mig inte så att det påverkar min löpning. Självklart (!) merinoull under. En mössa som står emot vätan nu på vintern

Håller med Matte. Att springa i en regnjacka är en inte så bra variant. Bättre då att springa med merinoull närmast kroppen och en tunn jacka ytterst. Om det behövs har man en "lager2tröja" .

Om man tar en vindväst (till exempel Craft reflexväst) ovanpå vindjackan tar det längre tid innan regnet slår igenom på kroppen. Funkar bra för mig. Skulle aldrig springa i regnjacka.

Inte heller jag har nånsin sprungit i regnjacka. Duger gott mrd billiga syntetunderställ också. En vanlig ej vindtät tajt ytterdel och en eller två tunna underställ funksr både för löpning o skidor. En vindtät väst om det blåser och är massor med minus.

Fredrik,
Varför vill du ha en regnjacka? Vad är ändamålet?

Springer jag kortare rundor kör jag vanlig löparjacka, men om det är flera timmars löpning kan det så klart vara skönt att vara "torr". Ska man springa på berg/fjäll kan det vara urviktigt att h

Tack för alla svar, verkligen uppskattat!

Bra tips med extra väst över jackan, tack, Sara!

Jenny, anledningen till att jag vill ha, eller iaf funderar på, en regnjacka är att det blir blött och kallt när man springer i regn. Inte svårare än så. Jag har

Jag kör med denna och är väldigt nöjd. Priset ligger dock högre än 500 kr.

http://www.wiggle.se/omm-kamleika-ii-racehuvtroja/

Visst blir det lite tätare än en vanlig vindjacka men väljer man en modell med vissa ventilerande funktioner så är det inget pr

Bästa klädseln när det regnar är att springa i bar överkropp, även när det är kallt. Då slipper man blöta kläder.

Jag är faktiskt ute efter en ny regnjacka då min älskade Norröna gick sönder under Blåfrusen.
OMM jackan är ett av några alternativ jag nu väljer mellan. Har redan hört en massa beröm om den.
Sen finns den även med hel dragkedja eller helt utan. Men just

12