Quote from Guest on 15 December 2014, 20:01Jag har sökt lite på forumet efter information om regnjackor (givetvis för löpning), men de jag hittar här är alla så dyra, så jag tänkte mig på en annan vinkel...
Jag har kollat runt på nätet och hittat två stycken till rätt så bra pris, så jag skulle vi
Jag har sökt lite på forumet efter information om regnjackor (givetvis för löpning), men de jag hittar här är alla så dyra, så jag tänkte mig på en annan vinkel...
Jag har kollat runt på nätet och hittat två stycken till rätt så bra pris, så jag skulle vi
Quote from Funbeat user on 15 December 2014, 20:11Jag använder alltid min vanliga löparjacka året runt (ofodrad tunn Asics), springer visserligen inte rundor över 90 minuter. Regnet kyler mig inte så att det påverkar min löpning. Självklart (!) merinoull under. En mössa som står emot vätan nu på vintern
Jag använder alltid min vanliga löparjacka året runt (ofodrad tunn Asics), springer visserligen inte rundor över 90 minuter. Regnet kyler mig inte så att det påverkar min löpning. Självklart (!) merinoull under. En mössa som står emot vätan nu på vintern
Quote from Funbeat user on 15 December 2014, 21:28Håller med Matte. Att springa i en regnjacka är en inte så bra variant. Bättre då att springa med merinoull närmast kroppen och en tunn jacka ytterst. Om det behövs har man en "lager2tröja" .
Håller med Matte. Att springa i en regnjacka är en inte så bra variant. Bättre då att springa med merinoull närmast kroppen och en tunn jacka ytterst. Om det behövs har man en "lager2tröja" .
Quote from Jonas Täng on 15 December 2014, 22:06Om man tar en vindväst (till exempel Craft reflexväst) ovanpå vindjackan tar det längre tid innan regnet slår igenom på kroppen. Funkar bra för mig. Skulle aldrig springa i regnjacka.
Om man tar en vindväst (till exempel Craft reflexväst) ovanpå vindjackan tar det längre tid innan regnet slår igenom på kroppen. Funkar bra för mig. Skulle aldrig springa i regnjacka.
Quote from Funbeat user on 15 December 2014, 22:15Inte heller jag har nånsin sprungit i regnjacka. Duger gott mrd billiga syntetunderställ också. En vanlig ej vindtät tajt ytterdel och en eller två tunna underställ funksr både för löpning o skidor. En vindtät väst om det blåser och är massor med minus.
Inte heller jag har nånsin sprungit i regnjacka. Duger gott mrd billiga syntetunderställ också. En vanlig ej vindtät tajt ytterdel och en eller två tunna underställ funksr både för löpning o skidor. En vindtät väst om det blåser och är massor med minus.
Quote from Funbeat user on 16 December 2014, 07:51Fredrik,
Varför vill du ha en regnjacka? Vad är ändamålet?Springer jag kortare rundor kör jag vanlig löparjacka, men om det är flera timmars löpning kan det så klart vara skönt att vara "torr". Ska man springa på berg/fjäll kan det vara urviktigt att h
Fredrik,
Varför vill du ha en regnjacka? Vad är ändamålet?
Springer jag kortare rundor kör jag vanlig löparjacka, men om det är flera timmars löpning kan det så klart vara skönt att vara "torr". Ska man springa på berg/fjäll kan det vara urviktigt att h
Quote from Funbeat user on 16 December 2014, 10:17Tack för alla svar, verkligen uppskattat!
Bra tips med extra väst över jackan, tack, Sara!
Jenny, anledningen till att jag vill ha, eller iaf funderar på, en regnjacka är att det blir blött och kallt när man springer i regn. Inte svårare än så. Jag har
Tack för alla svar, verkligen uppskattat!
Bra tips med extra väst över jackan, tack, Sara!
Jenny, anledningen till att jag vill ha, eller iaf funderar på, en regnjacka är att det blir blött och kallt när man springer i regn. Inte svårare än så. Jag har
Quote from Funbeat user on 16 December 2014, 14:20Jag kör med denna och är väldigt nöjd. Priset ligger dock högre än 500 kr.
http://www.wiggle.se/omm-kamleika-ii-racehuvtroja/
Visst blir det lite tätare än en vanlig vindjacka men väljer man en modell med vissa ventilerande funktioner så är det inget pr
Jag kör med denna och är väldigt nöjd. Priset ligger dock högre än 500 kr.
http://www.wiggle.se/omm-kamleika-ii-racehuvtroja/
Visst blir det lite tätare än en vanlig vindjacka men väljer man en modell med vissa ventilerande funktioner så är det inget pr
Quote from Funbeat user on 16 December 2014, 18:06Bästa klädseln när det regnar är att springa i bar överkropp, även när det är kallt. Då slipper man blöta kläder.
Bästa klädseln när det regnar är att springa i bar överkropp, även när det är kallt. Då slipper man blöta kläder.
Quote from Funbeat user on 16 December 2014, 18:13Jag är faktiskt ute efter en ny regnjacka då min älskade Norröna gick sönder under Blåfrusen.
OMM jackan är ett av några alternativ jag nu väljer mellan. Har redan hört en massa beröm om den.
Sen finns den även med hel dragkedja eller helt utan. Men just
Jag är faktiskt ute efter en ny regnjacka då min älskade Norröna gick sönder under Blåfrusen.
OMM jackan är ett av några alternativ jag nu väljer mellan. Har redan hört en massa beröm om den.
Sen finns den även med hel dragkedja eller helt utan. Men just