Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRegnjacka
You need to log in to create posts and topics.

12

Hehe, nä, några längre sträckor än halvmara är inte aktuellt än. Och skulle det bli så, eller att jag skulle få för mig att delta i ett lopp som kräver en viss typ av utrustning så får jag ta den smällen då 🙂
Tack igen för alla kommentarer. Det blir till

Fredrik!
Med lite tur hittar du en schysst jacka på rea! Det är ju snart julrea, då kan du passa på!
Om du är beredd att chansa kan du beställa via webbshoppar, blir ofta riktigt billigt att köpa via exvis England. Man kan ju även lyckas hitta rabattkoder

Den här diskussionen återkommer hela tiden. Det är lätt att säga att det går att springa utan regnjacka om man är ute kort tid i högt tempo.

Springer du långt så är det en helt annan sak. När du drar ned på tempot hinner inte kroppen kompensera för värm

Jag har sprungit närmare 8 mil i Marmot Precip. Den har långa dragkedjor för bra ventilation under armarna. Kommer också ganska nära den efterfrågade budgetgränsen. http://www.outdoorexperten.se/p-24581-marmot-wms-precip-jacket.aspx?affiliateID=10058

Med

Det var visserligen skämtsamt skrivet, och jag vet inte vad Ramström gör milen på, men...

han tillhör den lilla skaran som har löpt 200km på ett dygn, och innehar Sveriges genom tiderna tredje bästa resultat på 48h löpning.

Tänkte bara påpeka det... 😉

Tack för tipset, Niklas! Och tack till er andra för att ni kommer med nya infallsvinklar 🙂 Det är uppskattat.
__
Fredrik

Jag har en Mountain Hardwear Plasmic som jag springer i när det är busväder. Det är MH:s motsvarighet till Marmot Precip som Niklas nämner ovan och den funkar fint när man springer lite lugnare i alla fall. Jag köpte min för 450:- kronor inklusive frakt f

12