Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelrengöra skivor?
You need to log in to create posts and topics.

i de här dagarnas slask och blask verkar skivbromsarna blivit fulla av skit och cykeln låter som ett tröskverk. har spolat av med något förbättrat resultat men hur göra för att få det RIKTIGT rent? tacksam för tips...

Du måste nog få loss klotsarna och göra rent dessa också.

Kan räcka att du tar av hjulen, och tar en bomullstrasa (gamla lakan) och för in mellan bromsbeläggen och drar fram och tillbaka. Akta dig för att hälla olja eller lösningsmedel på bromsbeläggen.

Och att trycka på bromshandtagen medan du håller på med detta, i alla fall om det är hydraliska bromsar.

hoppas det räcker med att ta av hjulen och rengöra - klossarna verkar mera invecklat. 🙂 att inte bromsa när hjulet är av har jag tagit till mig - den enda förhållningsordern jag fick när jag skaffade cykeln. i övrigt får jag säga att skivbromsarna verkl

tack förresten! funbeatgubbarna kan man lita på. 🙂

Dra en trasa mellan beläggen är väl inte så svårt? Lite som att köra med tandtråd.

dra en trasa klarar även jag. menade att jag gärna slipper ta av klossarna vilket nån nämnde tidigare.

Ta av dom skulle nog jag göra bara om det var riktigt grisigt. Men det tar bara nån minut att ta bort dom.

Inte så haj på skivor men är det inte bästa sättet om man vill se så att det inte är nedslitna också?
M a o bra att kunna