Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelrengöra skivor?
You need to log in to create posts and topics.

Andrew har helt rett. Alt efter hur mykket en sykler, bør en ialle fal sjekke klossene en gang i året. Det koster mer og skifte bremseskiver end klosser
Løsne skruen som låser klossen fast i kalipper huset, og trekk klossene ut. Lett som tusan.

.
Rensing

Att ta av klossarna är en sak - att sätta dit dem igen är betydligt mer nervöst, tycker jag. Ja, jag skulle nog också behöva göra något åt mina skivbromsar, som jag upplever helt plötsligt tar lite sämre - trots att jag bytte klossar i höstas!

jahapp, ja, det är väl inte värre än att man får lära sig. men jag spar det till helgen.

fniss ... funbeatgubbarna 😉

Finns nästan garanterat video på Youtube. Där finns tamejtusan allt. Mvh // funbeatgubbe

Ja, får väl leta på youtube. Och antingen ta ut datorn till garaget eller ta in cykeln i arbetsrummet där datorn är, så att jag kan ha filmen till hands när jag "mekar"! 🙂

Se till att du använder rätt verktyg bara, sdu slipper göra som jag:
http://cykelbror.blogspot.se/2012/03/sma-skruvars-former.html

Låt Lasse fixa klossarna vet jag 🙂

Sofia>>vad är det för märke/modell?
Har inte själv varit med om att det låter som du beskriver om inte beläggen är slut, då kan det läta illa samt ta jä...t dåligt!
Har det fasta något gruskorn, då borde du se en repa

inte fan vet jag vad det är för nåt märke.. scott? shimano? det har iaf slutat skramla och i det här väglaget passar jag mig för att bromsa. det får klara sig ett tag till. 🙂

Dags att starta snöskolöpningsträningen 🙂