Quote from Guest on 29 November 2012, 08:13i de här dagarnas slask och blask verkar skivbromsarna blivit fulla av skit och cykeln låter som ett tröskverk. har spolat av med något förbättrat resultat men hur göra för att få det RIKTIGT rent? tacksam för tips...
i de här dagarnas slask och blask verkar skivbromsarna blivit fulla av skit och cykeln låter som ett tröskverk. har spolat av med något förbättrat resultat men hur göra för att få det RIKTIGT rent? tacksam för tips...
Quote from Funbeat user on 29 November 2012, 08:23Du måste nog få loss klotsarna och göra rent dessa också.
Du måste nog få loss klotsarna och göra rent dessa också.
Quote from Rasmus Olsson on 29 November 2012, 08:30Kan räcka att du tar av hjulen, och tar en bomullstrasa (gamla lakan) och för in mellan bromsbeläggen och drar fram och tillbaka. Akta dig för att hälla olja eller lösningsmedel på bromsbeläggen.
Kan räcka att du tar av hjulen, och tar en bomullstrasa (gamla lakan) och för in mellan bromsbeläggen och drar fram och tillbaka. Akta dig för att hälla olja eller lösningsmedel på bromsbeläggen.
Quote from Funbeat user on 29 November 2012, 10:00Och att trycka på bromshandtagen medan du håller på med detta, i alla fall om det är hydraliska bromsar.
Och att trycka på bromshandtagen medan du håller på med detta, i alla fall om det är hydraliska bromsar.
Quote from Funbeat user on 29 November 2012, 10:23hoppas det räcker med att ta av hjulen och rengöra - klossarna verkar mera invecklat. 🙂 att inte bromsa när hjulet är av har jag tagit till mig - den enda förhållningsordern jag fick när jag skaffade cykeln. i övrigt får jag säga att skivbromsarna verkl
hoppas det räcker med att ta av hjulen och rengöra - klossarna verkar mera invecklat. 🙂 att inte bromsa när hjulet är av har jag tagit till mig - den enda förhållningsordern jag fick när jag skaffade cykeln. i övrigt får jag säga att skivbromsarna verkl
Quote from Funbeat user on 29 November 2012, 10:23tack förresten! funbeatgubbarna kan man lita på. 🙂
tack förresten! funbeatgubbarna kan man lita på. 🙂
Quote from Rasmus Olsson on 29 November 2012, 10:28Dra en trasa mellan beläggen är väl inte så svårt? Lite som att köra med tandtråd.
Dra en trasa mellan beläggen är väl inte så svårt? Lite som att köra med tandtråd.
Quote from Funbeat user on 29 November 2012, 11:44dra en trasa klarar även jag. menade att jag gärna slipper ta av klossarna vilket nån nämnde tidigare.
dra en trasa klarar även jag. menade att jag gärna slipper ta av klossarna vilket nån nämnde tidigare.
Quote from Rasmus Olsson on 29 November 2012, 12:32Ta av dom skulle nog jag göra bara om det var riktigt grisigt. Men det tar bara nån minut att ta bort dom.
Ta av dom skulle nog jag göra bara om det var riktigt grisigt. Men det tar bara nån minut att ta bort dom.
Quote from Funbeat user on 29 November 2012, 13:06Inte så haj på skivor men är det inte bästa sättet om man vill se så att det inte är nedslitna också?
M a o bra att kunna
Inte så haj på skivor men är det inte bästa sättet om man vill se så att det inte är nedslitna också?
M a o bra att kunna