Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRengoring
You need to log in to create posts and topics.

ytterligare ett bilmekartips, gör som Enzo Ferrari gjorde, använda vita handskar.

Varför inte använda gummihandskar?

http://www.hundforaren.se/Webshop/Butiken.php?slakt=

Eftersom jag tvättade kedja och kassett igår med diesel och att jag efteråt inte mådde så bra efter alla ånr jag andades in så började jag fundera på ett alternativ.

Enligt instruktion ovan så tvättade jag händerna med matolja och sedan yes. Fungerade ga

Ta bort kedjan, gör ren den med lacknafta.Lägg den sedan i en kastrull tillsammans med parafin (finns att köpa på bla ICA) låt kedjan småputtra några minuter. Häng upp den på ett lämpligt ställe och låt den svalna. Efter ett par tramptag har överfödig par

För att rengöra cykel är Ajax allrengöring annars ett bra tips. spruta på och torka av/spola rent.

Shells Advance chain ultra brukar kunna skaka liv i den mest avdöda av kedjor.
Jag har testat det mesta via 23 säsonger på MC och just den förlänger kedjor

Det bästa sättet att hålla sig ren är att inte meka själv utan låta nån annan göra det exempelvis cykelmekanikern ... 😉

Skämt åsido, så är ett bra tips latexhandskar, motsvarande de som finns inom sjukvården. Tror det går att köpa latexhandskar på Apote

WD40!
Rengör, smörjer, gör det skinande blankt och luktar såå tt! 😀

Hehe WD-40 luktar faktiskt skittt!

Försiktigt med wd-40 i närheten av nav, vevlager och liknande, löser upp och driver bort oljor och kullagerfett.