Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelResultatlista Vätternrundan 2009
You need to log in to create posts and topics.

Men snabbgrupperna startar ju redan på morgonen. Vad blir det för skillnad?
Att starta några timmar senare skulle ju inte göra så stor skillnad på slutet åtminsone.

Raymond har nog flödesscheman som visar skillnaderna mellan start 04.30 nånting och 10.00 eller när det nu blir: färre cyklister fast fler bilar tror jag var slutsatsen

Runt Jönköping blir det problem om de kommer dit vid 10-11.

> Vätternrundan är förmodligen världens största motionstävling.

Nej, det är den inte.
Den är lika lite störst som Vasaloppet är äldst.

kan tänka mig scenariot: grupp 1 sticker iväg - sen startar grupp 2 minuten efter där ett gäng snabbcyklister har med sig 5 som offrar sig och drar som galningar för att köra upp sina killar en minut till grupp 1...

Vasaloppet är inte en motionstävling. Det är en tävling där många motionärer deltar.

Känner inte till nåt annat motionslopp som bättre beskrivs som motionstävling än VR. Och definitivt inte lika stor 🙂

Cape Argus PickNPay har nog flest deltagare: 35.000

Vätternrundan är väl störst om antalet deltagare multipliceras med antalet kilometer vilket ju varken är rätt eller fel utan bara ett av flera sätt att räkna ut störst

OK då: Då är det väl världens största i sverige då (H)

fast kanske får rätta mig: tror mig hört om nåt event i NYC med 44.000 cyklister

Gjorde mitt 1:a vätten på 9h45min och är supernöjd, startade 05:25 och kom imål 15:09. Enligt resultat jakt så kom jag på 1790 plats av 14480.
Nästa år blir det snabbare! Mer intervallträning och backträning och sen 5-7kg lättare ...så skall det nog gå. :