Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 12:21Fredrik: Fortsättning på min tidgare parentes angående resultatslista: Jag menade att man skulle anordna listan så att man inte hoppar över några placeringsnummer. Så att alla som åkte snabbast och på samma tid blev 1:a, alla som åkte på näst snabbast tid
Fredrik: Fortsättning på min tidgare parentes angående resultatslista: Jag menade att man skulle anordna listan så att man inte hoppar över några placeringsnummer. Så att alla som åkte snabbast och på samma tid blev 1:a, alla som åkte på näst snabbast tid
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 12:26Så gör man väl alltid?
Så gör man väl alltid?
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 12:40Minst tre olympiska cyklister i snabbgrupp 04:46 alltså, Bernt Johansson, Camilla Larsson och Sven-Åke Nilsson (?)!
Minst tre olympiska cyklister i snabbgrupp 04:46 alltså, Bernt Johansson, Camilla Larsson och Sven-Åke Nilsson (?)!
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 12:45Det verkar inte som att resultatjakt har gjort så. Eller ser jag fel?
Det verkar inte som att resultatjakt har gjort så. Eller ser jag fel?
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 12:46>Magnus L
Nu tänkte du väl inte till riktigt. Eller skojar du?
🙂
>Magnus L
Nu tänkte du väl inte till riktigt. Eller skojar du?
🙂
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 12:52Det vanliga är att vid delad placering så används inte efterkommande siffra.
Exempelvis om segern delas av Adam och Bertil och Cesar kommer näst så får Adam och Bertil en etta i placeringslistan, ingen listas som tvåa och Cesar blir trea. Så gör man "al
Det vanliga är att vid delad placering så används inte efterkommande siffra.
Exempelvis om segern delas av Adam och Bertil och Cesar kommer näst så får Adam och Bertil en etta i placeringslistan, ingen listas som tvåa och Cesar blir trea. Så gör man "al
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 13:00Men! Det kan inte bli mer självklart. Om jag har tio före mig i mål så är jag elva oavsett vilka tider dessa tio har fått.
Vill Magnus veta vilken "placering" han fått enligt sin metod kan han ta minutdifferensen mellan sin tid och 7.38 (eftersom det int
Men! Det kan inte bli mer självklart. Om jag har tio före mig i mål så är jag elva oavsett vilka tider dessa tio har fått.
Vill Magnus veta vilken "placering" han fått enligt sin metod kan han ta minutdifferensen mellan sin tid och 7.38 (eftersom det int
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 13:10Ärligt - jag har ingen vana alls vid att läsa sportresultat. Helt novis. Därför frågade jag bara. Kunde ha tänkt mig att man istället kallade de första för delad 1:sta plats, tiden därefter för delad 2:dra plats osv. Eftersom man ofta kommer in i klungor
Ärligt - jag har ingen vana alls vid att läsa sportresultat. Helt novis. Därför frågade jag bara. Kunde ha tänkt mig att man istället kallade de första för delad 1:sta plats, tiden därefter för delad 2:dra plats osv. Eftersom man ofta kommer in i klungor
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 13:14Det har väl inget med sportresultat att göra.
Om alla i basketlaget är exakt 200 cm långa utom guarden som är 175 cm, är han då näst längst i sitt lag?
Det har väl inget med sportresultat att göra.
Om alla i basketlaget är exakt 200 cm långa utom guarden som är 175 cm, är han då näst längst i sitt lag?
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 13:18Ja
Ja