Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelResultatlista Vätternrundan 2009
You need to log in to create posts and topics.

Har VR funderat på alternativet att helt enkelt stänga av vägarna från biltrafik under loppet? Borde funka bra större delen av loppet.

De får inte tillstånd för det.

Vätternrundan körs väsentligt mycket snabbare nu än för några år sedan. Jag vill minnas att mina 9.41 år 2003 gav en placering runt 500, och jag kände mig rätt duktig. I år, med regnväder, räckte samma tid till plac 1650.

Statistik för de senaste tre åre

Jag tror inte att fler tävlingar löser problemet med snabbcyklister på VR, och jag tycker inte heller att det är önskvärt att försöka få deltagarna att cykla långsammare.

Däremot tycker jag att arrangören måste ta sig en funderare kring säkerheten och ti

David G: Det beror på landhöjningen. Ju lägre vattnet står desto kortare blir det runt sjön. (#)

Eller hur 😀

Bättre material...och ett ökat cykel intresse i Sverige generellt skulle jag tro!

hmmm SnabbVättern - ett särskilt lopp - anpassning till nytt läge - kanske inte är så dum idé men kanske skulle man behöva ha 2000 startande då 2010 - tanken låter rätt tilltalande fast sen ska ju tanken förstås möta verkligheten och vägas mot allt som kr

Fredrik Granlund: Bra sagt och bra synpunkter, om än det är första gången jag håller med dig så är det så nu iaf (t+)

Om nu vanliga trafikregler gäller, vilket de gör på VR, så lär aldrig de snabbare grupperna kunna komma ifrån sitt ansvar att vid varje tillfälle hålla en säker hastighet. Världen är inte perfekt, och Vättern ligger inte på inhägnat område. Att få en bra

grymt starkt camilla larsson.
enda tjejen i snabbaste gruppen.
djupt imponerad 🙂