Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelResultatlista Vätternrundan 2009
You need to log in to create posts and topics.

Pierre: Så man ska gynna de snabbare åkare genom att inte tillåta de längsammaste.
Knappast en motionärvänlig motionslopp 😉

Det jag upplevde nu när jag startade på kvällen för första (och sista) gången var två saker.
1. En hel del som hade dåliga baklysen och syntes alldeles för sent när vi skulle köra om.
2. Jag såg cyklarna framför mig i klungan utan problem. Men j

Hur långsamma är de långsammaste? Behöver de mer än 24 timmar!!

Det är som i sportklassen på Sturup GP. Ett antal Senior/elit som startar i sport.

De har en egen tävling som heter KortbaneSM för Herrseniorer några timmar senare. Fast där blir de ifrånkörda.

Gazzah: NEJ NEJ NEJ fel uppfattning igen, dom långsamma ska få lika lång tid på sig som om dom hade startat kl 20:00 tycker jag, så säg en maxtid på 28 timmar som det är idag om du startar 20:00 då skulle sista målgång vara 10:00 på söndag morgon om sista

228 st behövde mer än 20 timmar
9 st mer än ett dygn

"228 st behövde mer än 20 timmar
9 st mer än ett dygn"

På Vasaloppet drar de repet för fler än så och ingen opponerar sig eftersom detta är en del av loppet.

Det går att starta tidigt. Jag startade fyra minuter över åtta. Men det blir ganska ensamt. Var helt ensam på vägen efter backen ut ur Jönköping. Men är man några stycken så går det att köra undan fort då också.

starta 10 lördag fm och komma i mål efter 16 timmar klockan 2 på natten hur kul är det?

De får väl cykla snabbare om de vill komma imål tidigare.
Det är ju helt befängt om man låter ett ytterst litet fåtal som tar en evighet på sig styra upplägget.