Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelResultatlista Vätternrundan 2009
You need to log in to create posts and topics.

anledningen till test av nya startordningen med 600 snabbcyklister som startar 9 eller 10 eller när det nu blir på lördag är väl just att minska antalet omkörningar och därmed göra Vätternrundan bättre både för snabbcyklister och mindre snabba cyklister

Leif: Vet du om det blir "seedning" till platserna på morgonen?

För övrigt så är det nog inte så lätt att köra riktigt fort i klunga när det är mörkt.
Det är ju knappast fråga om att köra med 20W pannlampa på racern.

Ja jag cykla på 9.30 och tycker väl innerst inne att det har gått lite långt med tidsjakten på VR.... om man nu vill tävla och så varför inte ordna en VR för de som vill köra snabbt en helt egen dag... behövs ju bara en depå då oxo 🙂

Tack alla cykliste

detaljerna kring snabbstarten 2010 är inte klara utan först ska åsikterna från dom cyklister som kan tänkas vara med hämtas in: hur vill dom/ni att starten ska ske?!

En snabbklunga på 600 man löser knappast problemet. de långsammaste kommer fortfarande att starta tidigt och de snabbare kommer fortfarande att starta sent. Sen att det blir 600 som startar utanför detta schema gör ju bara att vi kan stoppa in 600 till un

Låt alla starta 4:00 med de "snabba" längst fram och 1 minut till resterande så blir det riktig tävling av det.
Då har "resultatlistan" någon funktion.

En parentes (sorry för avbrott i diskussionen som pågår): När man gör resultatlistor, borde man inte ange samma plats-nummer för hela klungor? Så att de som kört på samma tid, får samma plats-nummer?
Fösöker bara hitta ett sätt att ge mig själv ett bättre

Magnus: Kolla länken till resultatjakt...

Per: Kanon ide, att inte VR har gjort så innan är knepigt.

"Pierre: Förstår din poäng.
Den som åker på 20timmar då och startar 05.30? "

Man får då helt enkelt ha en maxtid på X antal timmar efter sista startande och ha den så att de långsamma åkarna hin

Lampa eller inte så är det inget kul att ligga i klunga i mörkret om man kör i +40
Marginalerna blir helt enkelt för små.