Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelReynolds Assault
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror ändå inte det är en faktor som är så avgörande ändå.
Om det finns någon test som kan bevisa att de är en signifikativ skillnad köper jag det, annars inte.
I min värld är detta en så pass liten yta som påverkar luftströmmarna att det är mycket ann

Det är bara att läsa vilket hjultest som helst som testar aerodynamiken. Inga utav dom bättre placerade hjulen har runda ekrar..

Har inte letat upp ngn länk men googla kan du också göra.
Annars finns det en viss Håkan C här på forumet som har mkt länkar

Great wheel test 2008 – Part 1 – Aerodynamics

Fälgarnas kvalitet är nog det som drar ner betyget på dessa hjul. Men de beror på användnings område. Jag skulle inte köra med de hjulen i alpin miljö med långa nedförslöpor och zerpentin svängar som kräver hårda inbromsningar. I Giro Dolomiti 2010 lyckad

2011 års modell har gjorts om mot tidigare versioner. Dessa ska vara bättre på värmetransporten. Detta svar fick jag från Reynolds själva när jag stod i valet och kvalet mellan köpa utreade 2010 eller vänta till 2011 kom i butik: "For 2011, we have made s

Vilka köpte du Stefan? Hur funkar det om man kör med bromsbeläggen till carbonfälgarna på vanliga aluminiumfälgar?

Det funkar normalt sett bra men gör gärna en kontroll då och då att det inte lossnat aluminium-spån från alufälgen. Dessa spån kan i så fall skada carbonfälgen.

Anders: Jag köpte 2010. Fick ett par nya för 8 600:- på CRC. Då jag ville ha kanttråd och inte tub (jag vägde för och mot länge och kom till slut fram till att kanttråd passar mig bäst, samt att priset var en ganska viktig faktor). 2011 ligger på 10 300:-

Har hittat 2010:orna för 799 euro på bike-components.de dom har även 2011:orna för 949 euro. 7000 för 2010:orna känns ju överkommligt. Frågan är om det är värt 150 euro extra för 2011:orna?

Det är riktigt bra pris på dem oavsett vilka du väljer.
Vilka du köper är det bara du själv som kan avgöra.
De problem som framställts av exempelvis Mats, att de skulle ha smält i en backe. Det du kan fråga dig själv då är: Hur ofta åker du i sådana backa