Quote from Guest on 5 March 2009, 07:59Ride of Hope är ett 125 mil långt cykellopp mellan Lund och Stockholm. Du kan delta och på så sätt hjälpa till att stödja Barncancerfonden och bekämpningen av cancer.
Loppet startar i Lund den 1 augusti och ringlar sig genom Sverige och slutar till slut
Ride of Hope är ett 125 mil långt cykellopp mellan Lund och Stockholm. Du kan delta och på så sätt hjälpa till att stödja Barncancerfonden och bekämpningen av cancer.
Loppet startar i Lund den 1 augusti och ringlar sig genom Sverige och slutar till slut
Quote from Bengt Askerfelt on 5 March 2009, 08:09Jag funderar på att köra de två första sträckorna och efterlyser information och förslag på hur man forslar sin cykel till den ort man vill starta ifrån. Man verkar inte kunna ta med monterad cykel på tåg?
Jag funderar på att köra de två första sträckorna och efterlyser information och förslag på hur man forslar sin cykel till den ort man vill starta ifrån. Man verkar inte kunna ta med monterad cykel på tåg?
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 08:29cykel i kartong, verkar funka fint som bagage istället för cykel. Så det billigaste sättet är att tigga en kartong av lokala cykelhandlaren och sedan packa in cyklen hjälpligt och hävda till dödagar att det är bagage och inte en cykel jag har med mig.
Tj
cykel i kartong, verkar funka fint som bagage istället för cykel. Så det billigaste sättet är att tigga en kartong av lokala cykelhandlaren och sedan packa in cyklen hjälpligt och hävda till dödagar att det är bagage och inte en cykel jag har med mig.
Tj
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 08:34SJ tillåter inte cyklar i monterat skick. Till viss del kan jag förstå det eftersom det inte är så gott om plats och folk o fä kan trassla in sig i ekrar eller få olja på sig från kedja. Dock får man ta så mycket bagage man kan bära på tåget. Så en stor p
SJ tillåter inte cyklar i monterat skick. Till viss del kan jag förstå det eftersom det inte är så gott om plats och folk o fä kan trassla in sig i ekrar eller få olja på sig från kedja. Dock får man ta så mycket bagage man kan bära på tåget. Så en stor p
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 10:32bor du i Göteborg eller nån annan ort som trafikeras med Öresundståg så går väl cykel att ta som cykel
bor du i Göteborg eller nån annan ort som trafikeras med Öresundståg så går väl cykel att ta som cykel
Quote from Fredric Lagerström on 5 March 2009, 11:15Ja, jag åkte ju med cykeln sommaren 08 med Öresundståg från Mö till Gbg.
Fick särskild cykelbiljett som kostade 75 kr. Men det finns de som hävdar att det inte går längre att ta cykeln på de tågen. Säkrast att kolla med dem.
Ja, jag åkte ju med cykeln sommaren 08 med Öresundståg från Mö till Gbg.
Fick särskild cykelbiljett som kostade 75 kr. Men det finns de som hävdar att det inte går längre att ta cykeln på de tågen. Säkrast att kolla med dem.
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 22:42Bor man i närheten av Norrköping eller söderut tror jag det löser sig!!!!
Alla problem är till för att lösas !!!
mvh Jonas
Bor man i närheten av Norrköping eller söderut tror jag det löser sig!!!!
Alla problem är till för att lösas !!!
mvh Jonas
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 23:09Tror definitivt att det går bra att ta cykeln på Öresundstågen även i fortsättningen. Numera härskar ju skånetrafiken och danskarna där mera fritt och de har väl alltid varit generösa med att ta med cyklar på i alla fall den aktuella tågtypen.
De två sen
Tror definitivt att det går bra att ta cykeln på Öresundstågen även i fortsättningen. Numera härskar ju skånetrafiken och danskarna där mera fritt och de har väl alltid varit generösa med att ta med cyklar på i alla fall den aktuella tågtypen.
De två sen
Quote from Funbeat user on 3 July 2009, 10:33Så var man då anmäld till dag 1 av Ride of Hope.
Så var man då anmäld till dag 1 av Ride of Hope.
Quote from Funbeat user on 3 July 2009, 10:35Fortsätt då med 2,3,4,5,6,7,8,9 ..... 😉
Kul att det är så många som ska med i år redan. Kan bli riktigt stort detta!
Fortsätt då med 2,3,4,5,6,7,8,9 ..... 😉
Kul att det är så många som ska med i år redan. Kan bli riktigt stort detta!