Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRide of Hope - Ris och Ros
You need to log in to create posts and topics.

Hej.

"Vet inte om det vore genomförbart men en transport som innan loppet kan forsla cyklar från de olika orterna med start i sthlm och sen neråt till Lund efterlyser jag."

Som jag ser det skulle detta kosta en ansenlig summa pengar att gör så. Men viss

Jag körde Örebro-Linköping, Linköping-Nyköping. Tog tåget till Örebro, tåget hem från Nyköping. Bor i LKPG så hade själv koll på hojen mellan, ROH hade en fin buss från Ford som tog väskan. Har en fin Team Bike Case som jag tog hem cykeln i från staterna,

> P.

Vad gör du av väskan när du cyklar tillbaka till din hemort? Åker du tåg tillbaka och hämtar den?
Jag antar att de inte går att vika ihop så pass att man kan ta den med sig på cykeln!?

Hej Stefan.

Undersjälvaa loppet så skulle jag göra som Andrew Gustavsson gjorde. Dvs köra den i servicebilen.

"ROH hade en fin buss från Ford som tog väskan."

Och till hemorten på samma sätt som jag fick den därifrån. Om det inte går så skicka den med

Oberoende av väsklogistik så är det nog väldigt få som går och köper en väska för flera tusen för att kunna delta i ett cykellopp.

Hej!
Det är svårt att ge ris för en sån bra sak...!
Ska piska mig själv med ris på ryggen så jag kommer iväg på en etapp nästa år.
För visst kör vi nästa år igen...

Ang. det här med cykel på tåg...
Är det inte i grund och botten tragiskt att det ska vara

Jag håller med dej helt Jörgen. Det är tragiskt och tråkigt att det ska vara så svårt
att få med cyklar på tåg och bussar.

Tragisk är flygolyckan i Spanien, knappast att man inte kan ta cykeln på tåget. Men idiotiskt och tråkigt tycker jag också att det är.

Men det är ingen allitteration i "idiotiskt och tråkigt". Blir lite stilens död liksom.

Idiotiskt och imbecillt.

Tråkigt och trist.

Tråkigt och töntigt.

Ogenomtänkt och ogint.

Fyll gärna på. Undvik gärna tragiskt dock.