Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRide of Hope - Ris och Ros
You need to log in to create posts and topics.

Saggigt, sunkigt, snålt och snävt!

P. skrev:

Okay, då vet jag 🙂 Visste inte att det fanns plats för sådant i servicebilen.
Tack för svaret.

Just i år hade man fått låna en Ford skåpbuss från Forema. Helt suveränt, för den rymde tält, flaggor, mat och cyklar. Min väska fick plats också.
Man får hoppas att Forema ställer upp igen nästa år.

Om man organiserar detta igen nästa år så blir det me

Kanske SJ kan sponsra RoH nästa år och låta deltagarna ta med cykel gratis!?.....men det är väl kanske att hoppas på för mycket!?

GRATTIS till alla inblandade till det uppnådda målet i insamlingen och inte minst till arrangörerna 😀

Hej Stefan.

"Kanske SJ kan sponsra RoH nästa år och låta deltagarna ta med cykel gratis!?.....men det är väl kanske att hoppas på för mycket!?"

Det är ingen dum ide. Ska hör mig för om detta under veckan som kommer.

Sen är det väl inte något problem at

undrar hur många gamla expressgods-vagnar som står till ingen nytta?
Ett miljövänligare SJ bygger om dom vagnarna till lite modernare standard, sen är det bara att köra! Dom passar inte på regionaltågen och X2000, men vadå.....
Dom kör ju fortfarande med

Jag tackade Forema idag, de tyckte det var kul att målet nåddes med deras hjälp.
Jag pratade med SJ för flera månader sedan ... ja, vad ska man säga,
Höger handen vet inte vad vänstern gör?
Blev skickad fram o tillbaka från SJ event till SJ HK om och om i

Hej Jon-Erik.

"P.Vad har du för SJ-anknytning/kontakter??"

Anknytning till SJ? Det har jag inga. Förutom att vi blir tansoprterade av dom med jämna mellanrum i jobbet. (jobbar inom FM)

Kontakter, ja det har man lite var stans, så att säga.

Sen har jag

Det som Mats och Åke gjorde från Nyköping fungerade ju rätt väl, hjulpåsar och sen en "säck" över ramen. Visserligen beklämmande att man måste "fuska" men regler är till för att brytas eller tänjas.
Hade tänkt sälja min väska efter att fått hem cykeln fr

Men det var väl inte att fuska.. eller?

Som jag sa till biljettförsäljaren, när jag rullat in hojen.

- Ska du ta med cykel?
- Nä, bagage 🙂

En nylonpåse och hjulväskor är en lågbudgetlösning som fungerar utmärkt. Tanken är egenligen att man ska klara