Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRide of Hope 2010, Ris och Ros
You need to log in to create posts and topics.

Min erfarenhet är att transport till och från olika evenemang sällan är något problem. Vill man vara med tillräckligt mycket och prioriterar detta så brukar transporten alltid fixa sig! Oftast är man ju inte ensam om en möjlighet!

Tja, jag vill vara med väldigt mycket men vi har små barn hemma och det är inte så lätt att ordna transport/passning. Sen är ju frågan som sagt om man vill nå dem som redan är jättemotiverade eller även dem som *bara* är intresserade.

Jag började fundera på om man skulle anordna små lokala mini-RoH i anslutning till att ni passerar, ett lopp för barn?
Säg cykla ett varv runt US, mamma & pappa donerar en tia per barn (eller ännu hellre sponsorer) som är med.

Ja barnpassning ... jag vågade faktiskt inte ens andas om frågan om barn kan få vara på dagis för att man ska cykla RoH till personalen ...
(Kul om man varit med på lokalteve då (H) )
Jag skulle väl kunnat koppla in morföräldrar eller farmor, men alla ha

Låt inte denna tråd förvandlas till en diskussion utan håll oss på banan Ris o Ros.
Var säker på att vi är fullt medveten om allt som har tagits upp hittils som vi redan har diskuterat och jobba med på att lösa i framtiden ....
(Leif: Väskan i Lastbilen)

Lingling Ling - Vi har gjort en test med små barnlopp i år. Tillsammans med SCF och Ungdomskommitén och den lokala Cykelklubben körde vi Mini- och Maxilopp på tre platser. Ungdoms-SM i Fjärås, ICA MAXI i Skövde och ICA MAXI i Uppsala.
Varje barn skänkte 2

Förhoppningen är att vi ska köra detta på fler platser nästa år. Vi få då ett ökat engagemang bland CK och ICA MAXI vilket ger en bra marknadsföring.
Läs mer på http://www.barncancerfonden.se/Ride-of-hope/Loppet/Cykellopp_for_barn/

Jag såg lite reklam i Uppsala för barnloppet, det ska börjas i tid (t+)

Jättebra!
Det jag faktiskt funderade på var att ordna ett lopp för barnen på dagis, min Lilla är fem år och cyklar gärna 600 m dit ... (och skolbarnen) ... om förskolegrupperna kunde vara med på ngt sätt ...

Ros ska gruppledarna ha, i år med skylt på ryggen så man visste vem som var ledare. Man kände sig som i gruppen på en gång fast man bara körde en sträcka.

Västerås-Tomta (halv vägs till Sala) blir 2+1väg nu, byggstart i måndags. Ny bansträckning är vä