Quote from Guest on 17 December 2007, 16:40Jag har satt upp ett mål för 2008 på 3Mil/vecka i snitt under 2008. Jag ska alltså springa 1560km totalt under året, mindre i början, mer mot slutet. Detta är ett ganska högt mål för mig då jag under 2007 sprungit ca 20-30mil. Om jag verkligen sätter fart
Jag har satt upp ett mål för 2008 på 3Mil/vecka i snitt under 2008. Jag ska alltså springa 1560km totalt under året, mindre i början, mer mot slutet. Detta är ett ganska högt mål för mig då jag under 2007 sprungit ca 20-30mil. Om jag verkligen sätter fart
Quote from Funbeat user on 17 December 2007, 16:50Jag springer fortfarande som en snigel så jag har lagt målet lite lågt. Målet är att springa 100 mil nästa år och det är bara lite längre än vad jag sprungit hittills i år. Men jag är så barnsligt förtjust i att se när målen nås, så innerst inne hoppas ja
Jag springer fortfarande som en snigel så jag har lagt målet lite lågt. Målet är att springa 100 mil nästa år och det är bara lite längre än vad jag sprungit hittills i år. Men jag är så barnsligt förtjust i att se när målen nås, så innerst inne hoppas ja
Quote from Camilla Höög on 17 December 2007, 16:54Jag sätter alltid skyhöga mål. Missar en del och klarar en del. Utan en rejäl utmaning så anstränger jag mig inte. Hur ska man bli bäst i Sverige utan att satsa? 🙂
...eller det kanske var för högt 😀
Jag sätter alltid skyhöga mål. Missar en del och klarar en del. Utan en rejäl utmaning så anstränger jag mig inte. Hur ska man bli bäst i Sverige utan att satsa? 🙂
...eller det kanske var för högt 😀
Quote from Funbeat user on 17 December 2007, 17:09Jag föredrar att sätta upp som mål att träna till ett specifikt lopp eller att nå en viss tid på en viss sträcka istället för att hinna ett visst antal mil per år.
Men men...det viktiga är ju att man sätter upp ett mål som man verkligen känner sig motive
Jag föredrar att sätta upp som mål att träna till ett specifikt lopp eller att nå en viss tid på en viss sträcka istället för att hinna ett visst antal mil per år.
Men men...det viktiga är ju att man sätter upp ett mål som man verkligen känner sig motive
Quote from Funbeat user on 17 December 2007, 18:30Klokt Mattias.
Tänker på det där med delmålet - annars är risken att det inte tar i början och blir för mycket kvar på slutet.
Klokt Mattias.
Tänker på det där med delmålet - annars är risken att det inte tar i början och blir för mycket kvar på slutet.
Quote from Funbeat user on 17 December 2007, 19:50". Hur ska man bli bäst i Sverige utan att satsa?
...eller det kanske var för högt"-AndersDet är för högt... för mig 😉
- Jag glömde säga att jag nu har följande mål:
Delmål: Försöka skapa/hålla en träningsrutin med löpning 3ggr/vecka
Mål: Springa gö
". Hur ska man bli bäst i Sverige utan att satsa?
...eller det kanske var för högt"-Anders
Det är för högt... för mig 😉
- Jag glömde säga att jag nu har följande mål:
Delmål: Försöka skapa/hålla en träningsrutin med löpning 3ggr/vecka
Mål: Springa gö
Quote from Galderma Fritidsförening on 18 December 2007, 20:25Jag sätter upp både delmål och större mål.
T.ex. kommer mitt stora mål vara att springa Sthlm Halvmarathon i september 2008 på runt två timmar, och ett av delmålen kommer vara att i maj springa 5 km under 22 minuter (helst 20 min) på en tävling vi har i
Jag sätter upp både delmål och större mål.
T.ex. kommer mitt stora mål vara att springa Sthlm Halvmarathon i september 2008 på runt två timmar, och ett av delmålen kommer vara att i maj springa 5 km under 22 minuter (helst 20 min) på en tävling vi har i
Quote from Håkan Öhling on 18 December 2007, 22:11Det här med träningsmål är mitt favvo-ämne 🙂
Själv fungerar jag som så att jag lägger ner helt om jag inser att jag inte kommer att klara ett uppsatt mål. Det har hänt flera gånger och ofta finns det väldigt bra "förklaringar". Sätter jag däremot upp r
Det här med träningsmål är mitt favvo-ämne 🙂
Själv fungerar jag som så att jag lägger ner helt om jag inser att jag inte kommer att klara ett uppsatt mål. Det har hänt flera gånger och ofta finns det väldigt bra "förklaringar". Sätter jag däremot upp r
Quote from Galderma Fritidsförening on 19 December 2007, 23:12Mycket bra sagt Torbjörn! Klokt!
Mycket bra sagt Torbjörn! Klokt!
Quote from Funbeat user on 20 December 2007, 11:52Sant. Jag kommer troligtvis vara sjuk någon gång under året. Det kanske är bäst att skynda långsamt och få lite positiv feedback istället. Jag sänker till 2Mil/vecka.
Sant. Jag kommer troligtvis vara sjuk någon gång under året. Det kanske är bäst att skynda långsamt och få lite positiv feedback istället. Jag sänker till 2Mil/vecka.