Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRimliga mål under året
You need to log in to create posts and topics.

Litar väldigt mycket på den samlade kunskapen på Funbeat och tänkte därför försöka utnyttja den för att få rimliga mål för 2011. Jag sprang Milspåret (relativt flack 10 km-bana) på 46:04 efter några veckors regelbunden löpträning, cirka 3 gånger per vecka

Är nog inget orimligt mål men jag tycker att du ska lägga in ett backpass i veckan. Speciellt om du tycker själv att du är svag i kuperad terräng. My 2 cents 🙂

Sorry, läste slarvigt. Du nämner ju redan backträning. Fortsätt med det 🙂

Hej.

Jag har inte sprungit Kistaloppet, men jag kan däremot varmt rekommendera Hässelbyloppet som går av stapeln den 16/10. Trevligt lopp, på en lättsprungen bana.

http://www.hasselbyloppet.se/

Lycka till.

Tack för rådet gällande Hässelbyloppet, verkligen perfekt med en lättlöpt bana sent på året. Vad skulle en rimlig sluttid kunna vara med nuvarande trängingsmängd och ett resultat i början av säsongen på 46:04?

41-44 minuter?

39-41, med tanke på att du planerar att springa lidingöloppet på 2:30.

"Planerar att springa på..." är väl kanske inte helt korrekt uppfattat. Jag efterfrågar om detta kan vara ett rimligt mål med min nuvarande utgångspunkt. Om 2:30 kräver en miltid på 39-41 min tror jag att det kan bli svårt att uppnå det förra. 41-44 min l

Jag tror inte det är möjligt att att nå 2:30 på LL om man sprungit milen på 44min och dessutom tränat så lite som du själv skriver.

Är du relativt ung (sub25) och i bra fysik status i övrigt så tror jag faktiskt att du har större chans att gå under 40 på

Nu krävs inga 39min för att klara LL på 2:30 men jag tycker ändå att 2:30 låter väl optimistiskt. 30km i terräng kräver ju långpass och det nämner du inte.

Testa med att åka ut till Lidingö och spring de sista 22km på loppet. Startar man vid Lidingövall