Quote from Guest on 7 January 2013, 10:51Jag funderar på ett rimligt veckomål träningsmässigt, min träning består i huvudsak enbart av löpning och målet är en halvmara under 2 timmar i juni. Vilka distanser bör man totalt ligga på/ vecka i nuläget och hur ofta/vecka bör man träna utan att kroppe
Jag funderar på ett rimligt veckomål träningsmässigt, min träning består i huvudsak enbart av löpning och målet är en halvmara under 2 timmar i juni. Vilka distanser bör man totalt ligga på/ vecka i nuläget och hur ofta/vecka bör man träna utan att kroppe
Quote from Funbeat user on 7 January 2013, 11:01Kolla in de träningsprogram som finns här på Funbeat, det finns olika måltider att välja men det jag tror är viktigt är att variera träningen och satsa på att stärka kroppen så att den klarar av träning och loppet.
Om det är din första HM så kan du skap
Kolla in de träningsprogram som finns här på Funbeat, det finns olika måltider att välja men det jag tror är viktigt är att variera träningen och satsa på att stärka kroppen så att den klarar av träning och loppet.
Om det är din första HM så kan du skap
Quote from Funbeat user on 7 January 2013, 11:08Tack för ditt svar Camilla, jo har sett de olika träningsuppläggen, men vad utgår de ifrån? Grundtränad person eller otränad eller elittränad? De känns inte så specifikt riktade om du förstår vad jag menar, men visst ett bra riktmärke och titta på.
Tack för ditt svar Camilla, jo har sett de olika träningsuppläggen, men vad utgår de ifrån? Grundtränad person eller otränad eller elittränad? De känns inte så specifikt riktade om du förstår vad jag menar, men visst ett bra riktmärke och titta på.
Quote from Funbeat user on 7 January 2013, 11:14denna är inte baserat på distans utan antal minuter man ska springa.
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=10293
den är bara tio veckor så du har 3 månader att träna som du behöver för att kom upp till den mängd.
lycka till
denna är inte baserat på distans utan antal minuter man ska springa.
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=10293
den är bara tio veckor så du har 3 månader att träna som du behöver för att kom upp till den mängd.
lycka till
Quote from Funbeat user on 7 January 2013, 11:14Det här kanske kan vara något i så fall:
"Träningsprogrammet för Göteborg 21,1 km på 2.00 (grundprogram)
Göteborg 21,1 km
Träningsprogram har som mål att inspirera och motivera dig i din träning. Programmets tidsmål är att du ska klara Varvet på runt t
Det här kanske kan vara något i så fall:
"Träningsprogrammet för Göteborg 21,1 km på 2.00 (grundprogram)
Göteborg 21,1 km
Träningsprogram har som mål att inspirera och motivera dig i din träning. Programmets tidsmål är att du ska klara Varvet på runt t
Quote from Funbeat user on 7 January 2013, 11:40Måste bara flika in att jag testat de där programmen på mig själv ett antal gånger och på bekanta och de fungerar extremt dåligt utifrån vad de säger.
Om man skall ta exemplet ovan så kan jag säga att springer man 5 gånger i veckan och över 4 mil så komm
Måste bara flika in att jag testat de där programmen på mig själv ett antal gånger och på bekanta och de fungerar extremt dåligt utifrån vad de säger.
Om man skall ta exemplet ovan så kan jag säga att springer man 5 gånger i veckan och över 4 mil så komm
Quote from Funbeat user on 7 January 2013, 11:58Grundprogram här betyder att det är det program som ligger till grund för betalprogrammet. Inte att det är ett pass för nybörjare eller nån som inte sprungit förut (vilket faktiskt definieras i texten också).
Grundprogram här betyder att det är det program som ligger till grund för betalprogrammet. Inte att det är ett pass för nybörjare eller nån som inte sprungit förut (vilket faktiskt definieras i texten också).
Quote from Funbeat user on 7 January 2013, 12:08Skriver under på Annicas tips ovan!
Mycket kloka ord där. Jag körde 2-timmarsprogrammet i somras och sprang halvmaran på 1:49:45 i september. Började springa sent i livet (2011) vid 47 års ålder, men det funkade ändå. 🙂
Skriver under på Annicas tips ovan!
Mycket kloka ord där. Jag körde 2-timmarsprogrammet i somras och sprang halvmaran på 1:49:45 i september. Började springa sent i livet (2011) vid 47 års ålder, men det funkade ändå. 🙂
Quote from Funbeat user on 7 January 2013, 12:59Joakim: Fast vecka 18 sprang du ett halvmarathon på 2:01 vilket är väldigt nära 2 timmar. Detta gjorde du med endast 26,5 mils träning vecka 1-18 alltså typ 1,5 mil per vecka och ganska långt ifrån de rekommenderade 4 mil i veckan enligt programmet vi dis
Joakim: Fast vecka 18 sprang du ett halvmarathon på 2:01 vilket är väldigt nära 2 timmar. Detta gjorde du med endast 26,5 mils träning vecka 1-18 alltså typ 1,5 mil per vecka och ganska långt ifrån de rekommenderade 4 mil i veckan enligt programmet vi dis
Quote from Funbeat user on 7 January 2013, 13:54Niklas, det stämmer att jag sprungit innan, men inte speciellt mycket.
Men som sagt - t ex 2-timmarsprogrammet bygger på att man har en milkapacitet på runt 55 minuter innan, vilket stämde ganska bra för min del. Jag sprang mitt snabbaste millopp året i
Niklas, det stämmer att jag sprungit innan, men inte speciellt mycket.
Men som sagt - t ex 2-timmarsprogrammet bygger på att man har en milkapacitet på runt 55 minuter innan, vilket stämde ganska bra för min del. Jag sprang mitt snabbaste millopp året i