Quote from Jonathan Lilja Lindström on 7 January 2013, 14:00Jag har sprungit Göteborgsvarvet under 2 timmar (1,53 med bra lopp) med 30 mils löpträning med start 1,5-2 veckor efter vasaloppet. Hade längsta pass på 15 km och några snabba 7 km pass (just över 5 min/km). Resten distans i lugn-hyfsad fart. Var 2002 om
Jag har sprungit Göteborgsvarvet under 2 timmar (1,53 med bra lopp) med 30 mils löpträning med start 1,5-2 veckor efter vasaloppet. Hade längsta pass på 15 km och några snabba 7 km pass (just över 5 min/km). Resten distans i lugn-hyfsad fart. Var 2002 om
Quote from Funbeat user on 7 January 2013, 14:06Vad det gäller kapaciteten på olika sträckor så är jag väl medveten om att det finns olika teorier om detta. Dock - om man kollar på den här kalkylatorn:
http://www.runningforfitness.org/calc/racepaces/rp?metres=10000&hr=0&min=55&sec=0&age=49&gender=M&Sub
Vad det gäller kapaciteten på olika sträckor så är jag väl medveten om att det finns olika teorier om detta. Dock - om man kollar på den här kalkylatorn:
http://www.runningforfitness.org/calc/racepaces/rp?metres=10000&hr=0&min=55&sec=0&age=49&gender=M&Sub
Quote from Funbeat user on 7 January 2013, 14:30Martina F: Du springer just nu uppåt 3 mil i veckan där det ingår pass på 8km i 11 km/h. Det enkla rådet är att du inte behöver förändra något alls för att klara halvmarathon på 2 timmar.
Vill du att det skall bli lite bekvämare att genomföra loppet kan
Martina F: Du springer just nu uppåt 3 mil i veckan där det ingår pass på 8km i 11 km/h. Det enkla rådet är att du inte behöver förändra något alls för att klara halvmarathon på 2 timmar.
Vill du att det skall bli lite bekvämare att genomföra loppet kan
Quote from Funbeat user on 7 January 2013, 14:46Även om Niklas och jag har lite olika åsikter angående träningsprogram så håller jag helt med om hans förslag att köra ett långpass per vecka, och öka på successivt så att det blir uppåt 16-18 km framåt ett par veckor innan tävlingen.
3-4 mil/vecka och 3-
Även om Niklas och jag har lite olika åsikter angående träningsprogram så håller jag helt med om hans förslag att köra ett långpass per vecka, och öka på successivt så att det blir uppåt 16-18 km framåt ett par veckor innan tävlingen.
3-4 mil/vecka och 3-
Quote from Funbeat user on 7 January 2013, 15:41Tack alla för ert engagemang, det är bra och tycka olika, ger olika infallsvinklar och nya tankar (t+) för en relativt ovan löpare som mig och säkert för andra också.
Skönt och höra att jag ligger någorlunda i fas träningsmässigt för att nå mitt mål, vi
Tack alla för ert engagemang, det är bra och tycka olika, ger olika infallsvinklar och nya tankar (t+) för en relativt ovan löpare som mig och säkert för andra också.
Skönt och höra att jag ligger någorlunda i fas träningsmässigt för att nå mitt mål, vi