Quote from Guest on 15 November 2009, 11:50Är det nån med mig som har en benägenhet att bli dålig i magen vid långlopp? Det är inte så roligt när man har stans gasbomb i magen när man är ute och springer speciellt inte vid typ Sthlm Marathon. Nån som testat tabletter från apoteket som skulle kunna
Är det nån med mig som har en benägenhet att bli dålig i magen vid långlopp? Det är inte så roligt när man har stans gasbomb i magen när man är ute och springer speciellt inte vid typ Sthlm Marathon. Nån som testat tabletter från apoteket som skulle kunna
Quote from Catharina Brattlin on 15 November 2009, 12:00Jag har, och det funkar väldigt bra. Råkade ut för en fadäs under Stockholm Halvmarathon i fjol, som visserligen löste sig bra (tack vare snälla café-och affärsägare), men tabletterna löser det ännu bättre. Situationen uppstår inte.
Jag kan rekommendera
Jag har, och det funkar väldigt bra. Råkade ut för en fadäs under Stockholm Halvmarathon i fjol, som visserligen löste sig bra (tack vare snälla café-och affärsägare), men tabletterna löser det ännu bättre. Situationen uppstår inte.
Jag kan rekommendera
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 12:33Vilka tabletter menar du?
Vilka tabletter menar du?
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 12:50Dimor från apoteket. Oslagbart. Jag blev alltid risig i magen vid längre turer men det är löst nu.
Dimor från apoteket. Oslagbart. Jag blev alltid risig i magen vid längre turer men det är löst nu.
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 15:51Om man har mkt gaser, så kanske Dimetikon hjälper. Receptfritt på Apoteket.
Om man har mkt gaser, så kanske Dimetikon hjälper. Receptfritt på Apoteket.
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 16:27Imodium, Dimor eller Travello
löparens vän när magen blir kockobello.
🙂
Imodium, Dimor eller Travello
löparens vän när magen blir kockobello.
🙂
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 17:16en som glömde ta dimor
BILD:http://data.bloggplatsen.se/bild/filnamn-8426c65c5201cc5e3846710c8441e1ab484071743d85b.jpg/version-b35948e083fcc948ab9ad4e35c095635/
en som glömde ta dimor
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 06:58OK, tackar. Jag testade dimetikon förut, men tyckte inte det hjälpte särskilt mycket. Får väl testa nåt av de andra.
OK, tackar. Jag testade dimetikon förut, men tyckte inte det hjälpte särskilt mycket. Får väl testa nåt av de andra.
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 08:23Jag blir dålig i magen när jag tar i, oavsett distans. Jag har inte gjort några mätningar, men jag skulle gissa att gränsen går vid ca 6 mmol / 90% av min maxpuls... Jag tar helt enkelt i så jag skiter på mig. Eller åtminstone blir i behov av att göra det
Jag blir dålig i magen när jag tar i, oavsett distans. Jag har inte gjort några mätningar, men jag skulle gissa att gränsen går vid ca 6 mmol / 90% av min maxpuls... Jag tar helt enkelt i så jag skiter på mig. Eller åtminstone blir i behov av att göra det
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 08:28Saker som hjälper mig:
- inte dricka för mycket timmarna innan ett löppass
- inte äta för mycket fibrer
- vattenlösliga fibrer är bättre än icke vattenlösliga
Saker som hjälper mig:
- inte dricka för mycket timmarna innan ett löppass
- inte äta för mycket fibrer
- vattenlösliga fibrer är bättre än icke vattenlösliga