Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRobert Collin, Aftonbladet, cykla …
You need to log in to create posts and topics.

jag funderade ett tag på om jag skulle lägga det här i tråden "dråpligt och kul i trafiken" men han får en egen tråd. Jag gillar hans jämförelse mellan de som cyklar j ä t t e fort och att köra räcerbil...

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/bil/art

Han cyklade så sakta att han höll på att göra en SPD-vurpa utan SPD:er. Det såg jvlit vingligt ut.

Vilken mupp!

Om en cyklist kör i 20-25 km7h på en 50-väg blir det ett jävla liv. Kör en bil i 40-50 på samma väg så är det ingen som reagerar.

Alla bilister visade hänsyn juuu 😉

Såg ut att vara mitt på dagen också, ger inte en särskilt verklig vy av hur det lär se ut i rusningstrafik

"chatta med Aftonbladets trafiksnille Robert Collin"

Trafiksnille? Han gillar bilar och dubbdäck.
Det är väl det enda, eller har jag missat något?

Han tyckte inte det var så farligt att "en eller annan budbil" hade lite för bråttom. Räcker väl med en för att en cyklist ska skadas...

Han gillar Volvo också.

Ingen koll bakåt, blir överraskad när han blir omkörd. Snackar i telefon när han cyklar. Han är ju fan en trafikfara! Kör han lika illla när han kör bil, borde körkortet dras in.

Jag förstår om bilarna var försiktiga för han vinglade ju i knappt styrfart. Enligt min erfarenhet visar bilarna sämre hänsyn ju säkrare man ser ut på cykeln.