Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 13:55Jag håller med om att bilister är dåliga på att visa hänsyn, men det är också förvånansvärt många cyklister som inte bara har dålig koll på trafikregler i största allmänhet utan också helt verkar sakna vanligt enkelt bondförnuft.
Jag håller med om att bilister är dåliga på att visa hänsyn, men det är också förvånansvärt många cyklister som inte bara har dålig koll på trafikregler i största allmänhet utan också helt verkar sakna vanligt enkelt bondförnuft.
Quote from Rasmus Olsson on 8 June 2011, 13:57De beter sig som om de gick helt enkelt, mot rött, mot enkelriktat, rakt ut i trafiken. Och det är ju så vi blir upplärda numera, när cykelbanor läggs på trottoarer och gemensamt med gående. Cykla = att gå lite fortare.
Nånstans glömdes det bort att cyke
De beter sig som om de gick helt enkelt, mot rött, mot enkelriktat, rakt ut i trafiken. Och det är ju så vi blir upplärda numera, när cykelbanor läggs på trottoarer och gemensamt med gående. Cykla = att gå lite fortare.
Nånstans glömdes det bort att cyke
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 13:59Var det verkligen menat att vara ett seriöst reportage?
Var det verkligen menat att vara ett seriöst reportage?
Quote from Rasmus Olsson on 8 June 2011, 14:00Johan, vad förväntar du dig av Aftonhoran?
Johan, vad förväntar du dig av Aftonhoran?
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 14:01Christian,
Jag håller faktiskt med dig. När jag cyklar i stan är det andra cyklister - och inte bilister - som oroar mig mest och som jag finner mest oförutsägbara.
Christian,
Jag håller faktiskt med dig. När jag cyklar i stan är det andra cyklister - och inte bilister - som oroar mig mest och som jag finner mest oförutsägbara.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 14:02Bruse,
Mina förväntningar är att de inte är seriösa och det här inslaget cementerade den uppfattningen.
Bruse,
Mina förväntningar är att de inte är seriösa och det här inslaget cementerade den uppfattningen.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 14:10Min uppfattning är att cyklisterna här på Funbeat till större delen är seriösa människor som faktiskt bryr sig om regler samt visar hänsyn mot andra trafikanter. Men den genomsnittliga cyklisten, åtminstone i studentstaden Linköping, visar gång på gång at
Min uppfattning är att cyklisterna här på Funbeat till större delen är seriösa människor som faktiskt bryr sig om regler samt visar hänsyn mot andra trafikanter. Men den genomsnittliga cyklisten, åtminstone i studentstaden Linköping, visar gång på gång at
Quote from Rasmus Olsson on 8 June 2011, 14:11Christian, det såg vi ju på videon, att vilken idiot som helst kan sätta sig på en cykel.
Christian, det såg vi ju på videon, att vilken idiot som helst kan sätta sig på en cykel.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 14:24Christian,
Det är nog inte unikt för Linköping. Prova att cykla i Stockholm via Götgatsbacken och Slussen t.ex. så ska du få se ett och annat skräckexempel på cyklist-beteende. Ett annat favoritställe är cykelbanan när man kommit över Liljeholmsbron och ä
Christian,
Det är nog inte unikt för Linköping. Prova att cykla i Stockholm via Götgatsbacken och Slussen t.ex. så ska du få se ett och annat skräckexempel på cyklist-beteende. Ett annat favoritställe är cykelbanan när man kommit över Liljeholmsbron och ä
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 14:31tänk att min gamle far får rätt igen, när jag kom hem med körkortet i handen med ett triumfatoriskt leende sa han:
- behandla dina medtrafikanter som kompletta idioter så har du en liten chans att klara dig i trafiken.Än så länge har det funkat 🙂
I
tänk att min gamle far får rätt igen, när jag kom hem med körkortet i handen med ett triumfatoriskt leende sa han:
- behandla dina medtrafikanter som kompletta idioter så har du en liten chans att klara dig i trafiken.
Än så länge har det funkat 🙂
I