Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRobert Collin, Aftonbladet, cykla …
You need to log in to create posts and topics.

Om nu Collin har körkort så är det ingen garanti för att han (bilist) vet hur man ska bete sig i trafiken.

"Om en cyklist kör i 20-25 km7h på en 50-väg blir det ett jävla liv. Kör en bil i 40-50 på samma väg så är det ingen som reagerar. "

jag är mer fascinerad av när en bilist som håller 20-30 km/h i stan är hänsynsfull medan en cyklist som håller 10-20 km/h

Beror på att bilen är normen i samhället. Allt annat är udda och sak utrotas. Som zigenare och judar på 20-talet, eller sossarnas tvångskastrering på 70-talet. utrota allt som inte följer normen!

Jag tycker faktiskt inte det är speciellt svårt att samsas med bilarna i trafiken. Problemen uppstår när cykelvägarna helt plötsligt övergår i en busshållplats eller mynnar ut i en bilväg.

Så länge man cyklar på vägarna, är tydlig med tecken, och håller

B: "Som zigenare och judar på 20-talet, eller sossarnas tvångskastrering på 70-talet. utrota allt som inte följer normen!"

Verkligen bra jämförelse. Verkligen.

Aschdå, jag har mina ljusa stunder ibland.

Vilka var det som Sossarna kastrerade på sjuttiotalet?

säkert cyklister!

Förr var det rätt mycket prat om att cyklisterna klarade den saken rätt bra själva.

Nu var det ju inte så att sossarna kastrerade folk på 1970-talet. Däremot fanns det en steriliseringslag fram till 1975. Så här står det i SOU 2000:20

"I 1941 års steriliseringslag anges tre olika indikationer för sterilisering.
Tvånget skall ses mot bak