Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Bäst publik, service och finast bana? Ja, vad säger ni (eller är fokus mest inriktad på full Ironman i Kalmar?) Körde i Halmstad i år och det var väl ok, men kanske ingen direkt folkfest.

Jag tyckte om Vansbro. Köra i Tjörn på lördag så jag kan jämföra de på söndag 🙂

har hört bara bra saker om Sala Silverman

Jag har kört Vansbro och Sala. TC och simbanan är betydligt bättre i Sala än i Vansbro. Mer publik längs löpningen i Vansbro men enligt mig tråkigare bana. Cyklingen är jämförbar. Kan rekommendera båda

Har bara kört en HIM, i Sala förra helgen men den måste vara svårslagen. Helt underbar simsjö och trevlig natur att springa i samt rutinerade arrangörer. Hoppas att dom inte gör tävlingen större, skönt att slippa trängsel och allmänt kaos.

Räknas Norge som en del av Sverige fortfarande? 😉

Det tar mindre tid att åka till västra Norge för mig än till exempelvis norra Sverige... Det får duga!

I så fall skulle jag säga Haugesund HIM, Norge. Riktigt bra arrangemang, gott om publikstöd runt h

Tack för input. Då verkar Vansbro och Sala som bra alternativ. Vansbro tog föresten slut jättefort när anmälningarna öppnade så det talar väl för sig själv.

Simon, bra tips om Norge. Haugesund är väl dessutom ansluten till M-dot?

Sövde om man vill testa sig själv ordentligt. Simningen går i en sjö och det är egentligen inget speciellt men den är två varv, cyklingen kan vara den tuffaste HIM banan i Sverige men lite dålig asfalt på vissa delar men den är backig och blåsig och lite

I år var väl dessutom Sövde "lång" på alla sträckor (utom möjligtvis på simningen). Men en väldigt trevlig och familjär tillställning med möjlighet till mycket närkontakt och hejande under löpningen.

"Backigt, blåsigt och långt"? Hmm, Sövde blev nog inte insålt hos mig 😉

Jag vill nog också ha ett större antal som är med och detta för att det annars blir så glest och avslaget i slutet annars, när jag tillhör dem som tar mig in ganska sent. (Fast jag