Quote from Funbeat user on 22 November 2012, 22:11A10 är oanvändbara om man råkar hamna på lite glansis, de där dubben gör ingen nytta. Ofattbart att Nokian fortfarande tillverkar det däcket som aldrig var bra ens när det var nytt på marknaden för 30? år sen.
A10 är oanvändbara om man råkar hamna på lite glansis, de där dubben gör ingen nytta. Ofattbart att Nokian fortfarande tillverkar det däcket som aldrig var bra ens när det var nytt på marknaden för 30? år sen.
Quote from Funbeat user on 22 November 2012, 22:49Det är klart att om man inte har cyklat vintertid innan dubbdäcken kom för några år sedan så är det snarare cykeltekniken som är problemet.
Jag har kört åtskilliga tusen mil med tubdäck på vintervägar.
Det är klart att om man inte har cyklat vintertid innan dubbdäcken kom för några år sedan så är det snarare cykeltekniken som är problemet.
Jag har kört åtskilliga tusen mil med tubdäck på vintervägar.
Quote from Funbeat user on 23 November 2012, 00:25Fast Jonas J, om förväntar dig att A10:orna ska ha fullständigt grepp på glansis så har du väl helt fel förväntningar? Dom är väl i första hand till för att var lagom lättrullade på asfalt, lite mönster till packad snö och dubbar på sidorna för att inte s
Fast Jonas J, om förväntar dig att A10:orna ska ha fullständigt grepp på glansis så har du väl helt fel förväntningar? Dom är väl i första hand till för att var lagom lättrullade på asfalt, lite mönster till packad snö och dubbar på sidorna för att inte s
Quote from Funbeat user on 23 November 2012, 08:27@Jonas J, världen är inte binär, 1or eller 0or. Det finns de som kanske inte behöver fler dubb än 72. Har själv använt A10 och tycker de funkar utmärkt som bakdäck och använder ett mer "dubbat" alternativ till framhjulet.
@Jonas J, världen är inte binär, 1or eller 0or. Det finns de som kanske inte behöver fler dubb än 72. Har själv använt A10 och tycker de funkar utmärkt som bakdäck och använder ett mer "dubbat" alternativ till framhjulet.
Quote from Funbeat user on 23 November 2012, 09:21Nog ger ju A10 allt lite grepp även på is.
Har bara gått omkull 1 gång med dem.
Lite spännande med ojämn is då däcken spårar ganska
Vildsint.Största nackdelen jag upplever är att de rullar tungt.
Nog ger ju A10 allt lite grepp även på is.
Har bara gått omkull 1 gång med dem.
Lite spännande med ojämn is då däcken spårar ganska
Vildsint.
Största nackdelen jag upplever är att de rullar tungt.
Quote from Funbeat user on 23 November 2012, 09:54JJ/Tour får skaffa riktiga däck till sin isgata.
BILD:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/14/Spikes-Rennmotorrad.jpg/398px-Spikes-Rennmotorrad.jpg
JJ/Tour får skaffa riktiga däck till sin isgata.
BILD:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/14/Spikes-Rennmotorrad.jpg/398px-Spikes-Rennmotorrad.jpg
Quote from Funbeat user on 23 November 2012, 10:17Men lite jobbigt att bara göra vänstersvängar, för med så få dubb som det är på höger sidan måste så måste det ju bli halt 😉
Men lite jobbigt att bara göra vänstersvängar, för med så få dubb som det är på höger sidan måste så måste det ju bli halt 😉
Quote from Funbeat user on 23 November 2012, 10:22Kör med olika riktning fram o bak så det blir S-Ä-K-E-R-T!
Kör med olika riktning fram o bak så det blir S-Ä-K-E-R-T!
Quote from Berit Bengtson on 23 November 2012, 10:42Även jag tillhör de som är missnöjd med både fästet och rullmotståndet hos Nokia A10.
Jag har egenerfarenhet av följande dubbdäck:
-Nokia A10, dåligt fäste och högt rullmotstånd, riktigt tröga och trisat att cykla med.
-Nokia W106, bättre fäste men annar
Även jag tillhör de som är missnöjd med både fästet och rullmotståndet hos Nokia A10.
Jag har egenerfarenhet av följande dubbdäck:
-Nokia A10, dåligt fäste och högt rullmotstånd, riktigt tröga och trisat att cykla med.
-Nokia W106, bättre fäste men annar
Quote from Funbeat user on 23 November 2012, 11:03Contis däck är 37 mm breda, medan Shwalbe Winter är 30 mm. Tror inte jag har så mycket val ifall jag inte vill byta cykel..
Contis däck är 37 mm breda, medan Shwalbe Winter är 30 mm. Tror inte jag har så mycket val ifall jag inte vill byta cykel..