Quote from Funbeat user on 23 November 2012, 11:13"Fast Jonas J, om förväntar dig att A10:orna ska ha fullständigt grepp på glansis så har du väl helt fel förväntningar? "
Det jag förväntar mig av ett dubbdäck är att det ska förhindra fall om man oförskyllt råkar komma in på partier av isgata, under fär
"Fast Jonas J, om förväntar dig att A10:orna ska ha fullständigt grepp på glansis så har du väl helt fel förväntningar? "
Det jag förväntar mig av ett dubbdäck är att det ska förhindra fall om man oförskyllt råkar komma in på partier av isgata, under fär
Quote from Funbeat user on 23 November 2012, 11:34Det är typiskt dålig teknik o aggressiv körning.
Jag läser allas inlägg men man vet inte vem det är som är avsändaren.
En tråd som visar om det är något som någon själv har kommit på eller ifall det är "Copy Paste" som är verktyget.
http://www.funbeat.s
Det är typiskt dålig teknik o aggressiv körning.
Jag läser allas inlägg men man vet inte vem det är som är avsändaren.
En tråd som visar om det är något som någon själv har kommit på eller ifall det är "Copy Paste" som är verktyget.
http://www.funbeat.s
Quote from Funbeat user on 23 November 2012, 13:16Tack för era svar.
Har ett par Schwalbe Marathon Winter 35mm sedan innan. Rätt slitna nu dock.
Jag beställde ett par A10. Så nu ska det jämföras.Och tycker jag inte om A10:orna så blir det nog ett par nya Schwalbe Marathon Winter, fast 30mm då (visste
Tack för era svar.
Har ett par Schwalbe Marathon Winter 35mm sedan innan. Rätt slitna nu dock.
Jag beställde ett par A10. Så nu ska det jämföras.
Och tycker jag inte om A10:orna så blir det nog ett par nya Schwalbe Marathon Winter, fast 30mm då (visste
Quote from Berit Bengtson on 23 November 2012, 14:21Richard Jack skrev:
> Och tycker jag inte om A10:orna så blir det nog ett par nya
> Schwalbe Marathon Winter, fast 30mm då (visste inte att de fanns).Det gör de inte. Åtminstone om man skall vara noggrann.
De heter Schwalbe Winter, enl:
http://schwalbe
Richard Jack skrev:
> Och tycker jag inte om A10:orna så blir det nog ett par nya
> Schwalbe Marathon Winter, fast 30mm då (visste inte att de fanns).
Det gör de inte. Åtminstone om man skall vara noggrann.
De heter Schwalbe Winter, enl:
http://schwalbe
Quote from Funbeat user on 23 November 2012, 14:51Jonas J. Har du samma förväntningar på dubbdäcken till bilen?
Jonas J. Har du samma förväntningar på dubbdäcken till bilen?
Quote from Rasmus Olsson on 23 November 2012, 14:58De däcken utan ordet Marathon, har färre dubb. alltså Marathon Winter har fler dubb, en rad extra på utsidan. Och det är där jag tycker dubben behövs. Får du släpp i kurvorna gör inte dubb enbart i mitten någon nytta alls.
De däcken utan ordet Marathon, har färre dubb. alltså Marathon Winter har fler dubb, en rad extra på utsidan. Och det är där jag tycker dubben behövs. Får du släpp i kurvorna gör inte dubb enbart i mitten någon nytta alls.
Quote from Funbeat user on 23 November 2012, 15:09Bra där Bruse, färre dubb på de utan Marathon. Om man vill ha fyrdubbla rader med dubb är 35 mm smalaste varianten hos Schwalbe.
Bra där Bruse, färre dubb på de utan Marathon. Om man vill ha fyrdubbla rader med dubb är 35 mm smalaste varianten hos Schwalbe.
Quote from Rasmus Olsson on 23 November 2012, 15:24Blev du mer glad nu Raymond?
Blev du mer glad nu Raymond?
Quote from Berit Bengtson on 23 November 2012, 15:39Det ser ut att vara glest mellan dubben på 32mm Nokia A10-däcken
BILD:http://www.biketiresdirect.com/productimages/images450/noha13-1.jpgÅtminstone jmf med 35mm Schwalbe Marathon Winter
BILD:http://www.biketiresdirect.com/productimages/images450/scoi82-
Det ser ut att vara glest mellan dubben på 32mm Nokia A10-däcken
BILD:http://www.biketiresdirect.com/productimages/images450/noha13-1.jpg
Åtminstone jmf med 35mm Schwalbe Marathon Winter
BILD:http://www.biketiresdirect.com/productimages/images450/scoi82-
Quote from Funbeat user on 23 November 2012, 15:55Ja glest, sen är placeringen knepig ockå, längst ut på skuldrorna. Finns alltså inget som stoppar om man börjar glida utan att cykeln lutar. Och har cykeln redan börjat glida iväg och fått lite lutning så räcker det inte med 1 dubb i isen för att hejda fa
Ja glest, sen är placeringen knepig ockå, längst ut på skuldrorna. Finns alltså inget som stoppar om man börjar glida utan att cykeln lutar. Och har cykeln redan börjat glida iväg och fått lite lutning så räcker det inte med 1 dubb i isen för att hejda fa