Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRullmotstånd dubbdäck...
You need to log in to create posts and topics.

Vilka dubbdäck är inte isdäck menar du? Ska du bara ha för snö behövs väl ingen dubb?

Det finns ett samband mellan antalet, längden & placeringen på dubben och isgreppet. Varför klaga på däck med få dubbar om man prioriterar isgrepp?

Pendlade första gången med mina nya dubbdäck idag och rullmotståndet var förvånansvärt lågt, märkte nästan ingen skillnad mot sommardäcken. Schwalbe WM 35mm fram och Winter 30mm bak. Antagligen är iofs sommardäcken extremt trögrullade, 28 mm kenda reflexd

Nu har mina 30 mm:s dubbdäck kommit så crossen kan bli vinterpyntad.

Ling On. Tja då kanske du ska byta "sommardäcken" då. Ja om det inte är någon större skillnad mot ett par dubbdäck. För rimligen ska det vara stor skillnad mellan dessa.

Vänligen

P.

Max 2 km/h skiljer det på mina turer mellan Racing Ralph och Marathon Winter på mina turer med crossen.

Vad rekommenderar ni för dubbdäck till mtb? och vilken bredd är att föredra?

Den vanliga motfrågan: vad ska du köra på för underlag? Hur mycket snö kommer det vara?

Vill helst kunna köra både i skogen och på asfalt i vinter-sthlm-förhållanden. Rullmotståndet bryr jag mig inte om då de bara kommer användas i träningssyfte

Suomin Tyre (fd Nikia) Extreme 300. Är vikbara så de är inte så tunga. Grymt grepp både med dubben och mönstret. Men jag har slutat med Nokia då de inte är kompatibla med mina fälgar och mitt tålamod.