Quote from Funbeat user on 28 November 2012, 22:47Jag tycker inte extreme 300 är så himla lyckade på stockholmsasfalt, de hänger på en spik och har inte använt dem på åratal. W160 räcker långt och är betydligt billigare
http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/nokian-mount-ground-w160-26-x-19.html
Jag tycker inte extreme 300 är så himla lyckade på stockholmsasfalt, de hänger på en spik och har inte använt dem på åratal. W160 räcker långt och är betydligt billigare
http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/nokian-mount-ground-w160-26-x-19.html
Quote from Funbeat user on 29 November 2012, 10:50Jag hyllar Extreme för deras hållbarhet och att de alltid överraskar mig med hur bra de är på vinterunderlag. Pålitligheten är enorm och det är vad som är viktigt för mig när det kommer till vintercykling.
Jag hyllar Extreme för deras hållbarhet och att de alltid överraskar mig med hur bra de är på vinterunderlag. Pålitligheten är enorm och det är vad som är viktigt för mig när det kommer till vintercykling.
Quote from Funbeat user on 29 November 2012, 11:03Det är säkert med Nokian A10 och P7- lampa.
Man liksom flyter fram genom vintertrafiken och slipper en massa mottrafikanter som bländar en. De lär sig efter första försöket.
Det är säkert med Nokian A10 och P7- lampa.
Man liksom flyter fram genom vintertrafiken och slipper en massa mottrafikanter som bländar en. De lär sig efter första försöket.
Quote from Funbeat user on 29 November 2012, 14:18Nokia ( nytt navn) ekstrem er det beste dekk jeg har testet på is og hard sne. Det er meg som er minusfaktoren, inte dekket. ( litt feg m.a.o)
Nokia ( nytt navn) ekstrem er det beste dekk jeg har testet på is og hard sne. Det er meg som er minusfaktoren, inte dekket. ( litt feg m.a.o)
Quote from Funbeat user on 3 December 2012, 14:12Fick mina Suomi Tires (f.d. Nokian) A10 nu idag. Bra tajming på den leveransen. Vi har ju snö t.o.m. i Skåne!
Står att man ska pumpa dem till 58 PSI (dryga 4 bar).
Ni som har dessa däck, kör ni det trycket, eller högre?Mina gamla Schwalbe Marathon Wint
Fick mina Suomi Tires (f.d. Nokian) A10 nu idag. Bra tajming på den leveransen. Vi har ju snö t.o.m. i Skåne!
Står att man ska pumpa dem till 58 PSI (dryga 4 bar).
Ni som har dessa däck, kör ni det trycket, eller högre?
Mina gamla Schwalbe Marathon Wint
Quote from Funbeat user on 3 December 2012, 14:20Jag har kört med 5-5½ bar utan några problem.
Jag har kört med 5-5½ bar utan några problem.
Quote from Funbeat user on 4 December 2012, 09:46Har precis fått hem de beställda Schwalbe Winter 30 mm. Tror att de kan vara lösningen för många som har haft svårt att få plats med dubbdäck i trånga ramar/framgafflar. De har 120 dubb, avstånd i längd mellan dubbarna är 18 mm (36 mm på resp sida). En öv
Har precis fått hem de beställda Schwalbe Winter 30 mm. Tror att de kan vara lösningen för många som har haft svårt att få plats med dubbdäck i trånga ramar/framgafflar. De har 120 dubb, avstånd i längd mellan dubbarna är 18 mm (36 mm på resp sida). En öv
Quote from Funbeat user on 8 December 2012, 23:57Har precis införskaffat ett par Suomi Tires Extreme 294 (fd Nokian Extreme 294) för min gamla MTB och undrar vad ett lämpligt däcktryck kan vara under inkörningen de första 50 km?
Har precis införskaffat ett par Suomi Tires Extreme 294 (fd Nokian Extreme 294) för min gamla MTB och undrar vad ett lämpligt däcktryck kan vara under inkörningen de första 50 km?
Quote from Rasmus Olsson on 9 December 2012, 06:00Det högsta som däcket tillåter.
Det högsta som däcket tillåter.
Quote from Funbeat user on 9 December 2012, 20:14"Det högsta som däcket tillåter."
Beroende på hur högt det är så är risken att du bara kör in dubben i mitten och att de ute på kanterna inte tar i ordentligt. Titta så att de tar i marken ordentligt så att du inte tappar alla kantdubb sen första gången
"Det högsta som däcket tillåter."
Beroende på hur högt det är så är risken att du bara kör in dubben i mitten och att de ute på kanterna inte tar i ordentligt. Titta så att de tar i marken ordentligt så att du inte tappar alla kantdubb sen första gången