Quote from Mattias Johansson on 3 January 2013, 09:11Förtydling.
Har cyklat många år vintertid och då med 35 mm Schwalbe Winter med full dubb. vet f_n hur många spikar men modellen med maximala.
Det går oftast bra men de vintrar som det blir lite mer snö och det blir liggande packas snön på de mindre och c
Förtydling.
Har cyklat många år vintertid och då med 35 mm Schwalbe Winter med full dubb. vet f_n hur många spikar men modellen med maximala.
Det går oftast bra men de vintrar som det blir lite mer snö och det blir liggande packas snön på de mindre och c
Quote from Funbeat user on 3 January 2013, 12:09Jag postade en bild på Schwalbe Ice Spiker Pro 29 x 2,25" för MTB en bit upp i tråden. Det går alldeles utmärkt bra att syna marken med såna också.
Mot is, spår eller blankplogad snö toppad med lösare snö hjälper nog bara snökedjor eller spikskor, om ens
Jag postade en bild på Schwalbe Ice Spiker Pro 29 x 2,25" för MTB en bit upp i tråden. Det går alldeles utmärkt bra att syna marken med såna också.
Mot is, spår eller blankplogad snö toppad med lösare snö hjälper nog bara snökedjor eller spikskor, om ens
Quote from Funbeat user on 3 January 2013, 13:21Jag har kört många mil med 23 mm:s tubdäck och det fungerar också.
Jag har kört många mil med 23 mm:s tubdäck och det fungerar också.
Quote from Mattias Johansson on 3 January 2013, 13:40Min erfarenhet är att fruns odubbad 42 mm standarddäck fungerar bättre vintertid än mina odubbade 32 mm.
Är i o f viss skillnad på mönstret.Som jag skrev innan så är nu 40 mm monterad så jag får väl återkomma efter faktiska tester. Just nu finns det ing
Min erfarenhet är att fruns odubbad 42 mm standarddäck fungerar bättre vintertid än mina odubbade 32 mm.
Är i o f viss skillnad på mönstret.
Som jag skrev innan så är nu 40 mm monterad så jag får väl återkomma efter faktiska tester. Just nu finns det ing
Quote from Mattias Johansson on 6 February 2013, 14:45Jag lovade att återkomma efter att ha testat 40 mm framdäck på lite extremare underlag.
Igår slaskade det och frös i natt. Idag har det snöat 5-6 cm.
Dvs snö på ojämnt underlag. Både som jämt täckande snö och som spårigt efter andra fordon etc.Enligt m
Jag lovade att återkomma efter att ha testat 40 mm framdäck på lite extremare underlag.
Igår slaskade det och frös i natt. Idag har det snöat 5-6 cm.
Dvs snö på ojämnt underlag. Både som jämt täckande snö och som spårigt efter andra fordon etc.
Enligt m
Quote from Funbeat user on 6 February 2013, 15:23Jag har cyklat idag med 32 mm:s dubbdäck. Det går alldeles utmärkt. Fast jag har ju kört några tusen mil med tubdäck på vintern och vet ungefär vad man kan göra på isgator.
Jag har cyklat idag med 32 mm:s dubbdäck. Det går alldeles utmärkt. Fast jag har ju kört några tusen mil med tubdäck på vintern och vet ungefär vad man kan göra på isgator.
Quote from Funbeat user on 6 February 2013, 17:25Skåne har väll mest barmark 😉
Skåne har väll mest barmark 😉
Quote from Funbeat user on 6 February 2013, 18:14Ja, med fastfrusen slask.
Ja, med fastfrusen slask.
Quote from Funbeat user on 6 February 2013, 23:0945 km. I dag på hårdpakket vinterveg med sne,is,hjulspor, og nogen km. med saltslaps.
Mine Nokia 2.10 ( 299 pigger ) med 1.8 kg. Trykk i dekkene flyter over alle ujavnheter og sitter som spikret. Toppfart i dag 43 km/ t.
Rullemotstand = extratrening.
45 km. I dag på hårdpakket vinterveg med sne,is,hjulspor, og nogen km. med saltslaps.
Mine Nokia 2.10 ( 299 pigger ) med 1.8 kg. Trykk i dekkene flyter over alle ujavnheter og sitter som spikret. Toppfart i dag 43 km/ t.
Rullemotstand = extratrening.
Quote from Johan Lindhoff on 11 February 2013, 19:37Jag kör numera med nokian w240 och är nöjd. Då kan man oftast ta sig fram under normala vinterförhållanden typ:
BILD:http://3.bp.blogspot.com/-9vGZHt9mV78/TV2URGlNExI/AAAAAAAABMk/3QHJ79oTwSA/s1600/IMG_1477.JPG
BILD:http://2.bp.blogspot.com/_dKHUR4FMnng/T
Jag kör numera med nokian w240 och är nöjd. Då kan man oftast ta sig fram under normala vinterförhållanden typ:
BILD:http://3.bp.blogspot.com/-9vGZHt9mV78/TV2URGlNExI/AAAAAAAABMk/3QHJ79oTwSA/s1600/IMG_1477.JPG
BILD:http://2.bp.blogspot.com/_dKHUR4FMnng/T