Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRumble roller
You need to log in to create posts and topics.

Nu fick jag svar, och ett som behagade mig också:

"Om det känns bra, är det bra! Uppmjukning av vävnaden är bara bra med tanke på din träningsmängd skulle jag säga. "

Så då kan jag rulla vidare med gott samvete 😀

Strålande, det var ju ett bra svar! 🙂 Snabbt också. Rumbla på mao. 🙂

Ja, det gick fort att få svar 🙂

Om det finns fler som rumblar runt därute kanske de också är intresserade av att veta att det bara är att rumbla på 🙂

Hej Annica!
Jo, man kan nog göra för mycket, men jag tror att den som har svaret på det är du själv! Om det börjar göra ont eller på annat sätt kännas obehagligt, då är det nog dags att vila från din rumble roller!

Denna lilla bok ger god handledning i a

Jag tänkte lite på vad som händer om man rumblat dag ut och dag in länge och sedan slutar. Min naprapat på ovanstående klinik sa att "är du inte van att stretcha så skippa det" (råd till mig alltså). Har du en gång börjat stretcha regelbundet är skaderisk

Tack för boktipset Jenny, den lägger jag nog till på önskelistan. Ser ut att vara nått för mig 🙂

Kristina, jag är inte säker på att det stämmer (att man riskerar att skada sig mer om man slutar stretcha efter att ha börjat alltså). Dansare stretchar ju

Nej jag vet inte, jag bara refererade. Men du är säkert unik på många vis, det är vi alla. 🙂 Det var ett råd till mig vid en personlig konsultation, det är det jag lyssnar främst på eftersom vi alla just är unika.

Jag tror inte han menade att sluta str

Du är så stark och smidig naturligt så att du inte behöver stretcha förstår jag, det syntes på klätterväggen att du inte hade problem med rörligheten 🙂
Jag tror jag är begåvad med ganska stor rörlighet naturligt, det är antagligen något som delvis är ge

Tack! 🙂 Nej, jag stretchar aldrig.

Det tycker jag absolut du ska göra! Du fick ett personligt råd anpassat till dig, du tycker det är skönt. Klart du ska!!! 🙂

Precis!

Fast som idrottsmassage blir det ju aldrig så jag ska ändå se till att ta mig i kragen och skaffa en tid, rollern är en viskning i jämförelse. Den kan bara komplettera en duktig massör, aldrig ersätta 🙂